Scary Kustmarathonweekend

weerwolfGASTBLOG – Door Martijn de Vries
Afgelopen zaterdag liep ik mijn 5e Kustmarathon Zeeland. In een tijd van 3.39:57. Zeer tevreden, maar als onderstaande niet was gebeurd had ik vast een marathon pr gelopen. In de aanloop naar de Kustmarathon heb ik vele kilometers getraind met maar één doel: 2017 wordt mijn snelste marathon.

Kilometers heb ik samen met Frenk-Jan, Sjef, Elsbeth en alle andere Rundergrounders getraind. #RejoinTuesday en #MellowSunday als vaste afspraak. Plus ‘s maandags vaak een tempoloop en op donderdag probeerde ik te intervallen.

 Maar al die tijd was ik in mijn hoofd ook al bezig met de Halloweenrun Middelburg, die ik dit jaar voor de tweede keer organiseer. Tijdens al die trainingskilometers speelde bijvoorbeeld de gedachte of dit stukje Middelburg in de route van de Halloweenrun zou passen.

weerwolf2

 Hardlopen is voor mij ook een manier om na te denken en nieuwe dingen te verzinnen. En zo ontstond het idee om tijdens de Kustmarathon iets geks te doen. Vorig jaar had ik al eens aan Lein gevraagd of ik op de route mocht flyeren, maar dat had hij liever niet.

Dit jaar bedacht ik last minute iets ludiekers. Het zal de invloed van de volle maan geweest zijn die me naar de verkleedwinkel leidde en me een weerwolvenpak deed aanschaffen. Ik had het natuurlijk even moeten vragen, maar besloot het er maar op te wagen, sorry Lein.

 Tijdens de Light Kustrun, met volle maan, als weerwolf…helemaal leuk. Maar ja, ik wil zaterdag ook een goeie marathon lopen. Op tijd eten, voldoende rust en vrijdags vooral met de benen omhoog op de bank chillen. Ik heb getraind als een beest, heel de week op mijn voeding gelet én geen bier gedronken.

Natuurlijk gingen we; ik pikte eerst Sandy Pleijte op. We hebben samen het Halloweenrun spandoek opgezet, waarachter ik me als weerwolf kon verstoppen. Om zo op te kunnen springen wanneer de lopers in de buurt kwamen en hen de stuipen op het lijf te kunnen juichen. Wat hebben we gelachen.

 Afgepeigerd, zonder fatsoenlijke maaltijd in mijn maag, maar met een voldaan gevoel dook ik vrijdagavond rond 24.00 uur mijn bed in. Klaar voor mijn 5e Kustmarathon.

 Het ging fantastisch. Toch voelde ik mij een beetje moe… Logisch, het was pokkenweer, wind en regen al voor de start. Na 10 km schoot mijn hartslag boven de 170 en ik dacht daar gaan we…Maar mijn hartslag zakte gelukkig snel en met een constante tred van 5 minuten de kilometer ben ik gefinisht in een tijd net onder de 3.40:00

Super trots, maar dus net geen pr!

 Thuis vonden mijn dochters al snel het weerwolvenpak en dat was bijster interessant. Dus zijn wij op zondag naar dezelfde plek als vrijdag op het parcours in Westkapelle getrokken en daar stond nu een klein weerwolfje de wandelaars aan te moedigen. Ik voelde me fitter dan gedacht, we hebben bijna alle wandelaars aangemoedigd en dus toch ook nog de flyers uitgedeeld voor de 2e Halloweerun & -wandeltocht. Sorry Lein, het was de volle maan, volgende keer zal ik het netjes vragen.

inschrijven voor de Halloweenrun kan via www.inschrijven.nl

#keeprunning

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

