Lein Lievense zet Kees ‘Banaan’ op verkeerde been in Stratenloop Zoutelande

IMG_0202

Samen met Kees Banaan op de dijk van Zoutelande. foto Arjan Schotanus

Door Maurice Steketee
,,Hilbert, je moet nog een rondje!” Wie herinnert zich dit bekende schaatsfragment niet. Ik moest er woensdag aan denken tijdens de stratenloop in Zoutelande. M’n tong hing al bijna op m’n schoenen toen ik in rondje twee op de dijk liep en de finish in de Langstraat lonkte. Naast me liep Kees ‘Banaan’ en voor me stond Lein Lievense op zijn vaste stek als parkoerswacht. ,,Kom op, nog twee rondjes!”, riep hij naar me. Maar we moesten er toch nog maar één? Lein staat er om bekend om deelnemers wel eens een beetje op het verkeerde been te zetten, dus mij krijgt ie niet meer op de kast.

Maar Kees Banaan, die zijn bijnaam te danken heeft aan het feit dat hij tijdens muziekoptredens altijd een banaan bij heeft, schrok zich rot. ,,Het is toch nog maar 1 rondje?”, hijgde hij in m’n oor. ,,Ik ben net aan het versnellen!” Veel puf om wat uit te brengen had ik niet meer en weg was Kees. Zou hij echt denken dat hij er nog twee moet, schoot er door m’n hoofd. Het aantal te lopen rondjes zorgt wel vaker voor verwarring. Blijkbaar stond er ook ergens nog op een website dat het twee rondjes waren en volgens mij zijn het er in het verleden ook wel eens meer geweest. Ook het parkoers is regelmatig veranderd. Dus dat er verwarring ontstond was niet zo vreemd.

Na afloop kwam ik Kees tegen in de kleedkamer. ,,Die vent zei dat we nog 2 rondjes moesten, maar dat was helemaal niet zo!”, fulmineerde hij. Ik knikte instemmend. ,,Dat was toch die Lievense van de Kustmarathon?” Ik knikte weer. Ik denk dat Kees Banaan nog een appeltje te schillen heeft met iemand.

Woensdag gaat het stratenloopcircuit verder in Yerseke. We lopen er weer drie rondjes. Benieuwd wie er nu weer het bos wordt ingestuurd…

 

1 reactie

Opgeslagen onder Nieuws

Een Reactie op “Lein Lievense zet Kees ‘Banaan’ op verkeerde been in Stratenloop Zoutelande

  1. Sjaak Sinke

    Nieuw in Yerseke
    is een trimloop over 2 ronden.

Geef een reactie

