Drankpost in staking tijdens Griffioenloop Middelburg

73e9666c-35a2-4975-9e59-40ae3e914ba9

Alleen maar blije gezichten in de Griffioenloop.

door Maurice Steketee
De Griffioenloop in Middelburg was gisteravond een daverend succes, als we de organisatie mogen geloven. ,,Een aanwinst voor de atletiek volgens een aantal vooraanstaande atleten zoals Wim van Sparrentak en John Guequierre”, appte organisator Arthur van Aartsen me na afloop. Toch was er een smet op de avond. De enige drankpost op het parkoers weigerde water te geven aan de bijna uitgedroogde atleten. ,,Ze zoeken het maar uit, ik heb er geen tijd voor”, aldus de drankpost. Van Aartsen hierover: ,,Er was een parcourswacht die inderdaad geen water wilde uitdelen, deze zal volgend jaar verbannen worden naar een plek op het parcours waar hij geen schade kan aanrichten.”

20170520_164432

We zullen de naam van de parkoerswacht niet onthullen, maar hij was vorige week ook al behoorlijk ‘in het nieuws’ en woont ook in de Griffioen.  Een beetje mededogen voor de drankpost is echter wel op z’n plaats, hij had van de organisatie een dubbele taak gekregen en had bovendien liever zelf meegelopen, maar vanwege ‘ladderkuiten’ kon hij niet meedoen. Naast het uitdelen van bekertjes water moest hij ook aangeven of de deelnemers al moesten finishen of nog een rondje lopen. ,,Hier had ik mijn handen vol aan. Er loopt een aantal blinde paarden met oogkleppen op mee, zoals Wim van Sparrentak. Die letten dus niet op bij een keerpunt en denderen zonder te kijken richting finish, terwijl ze nog een ronde moeten. Ik heb ook maar twee paar handen”, aldus de drankpost/parkoerswacht. ,,Bovendien, het was maar 10 kilometer, vroeger moesten we het ook zonder water doen.”

De organisatie had speciaal voor deze editie van de Griffioenloop een nieuw parkoers uitgezet en we liepen onder meer langs mijn huis. Vooral Wim van Sparrentak was daar behoorlijk onder de indruk van. ,,Ik zag al die grote trofeeën en medailles voor het raam staan, dat deed wel wat met me”, zei de inwoner van Sint Laurens na afloop. Van Sparrentak maakte in de Griffioenloop zijn rentree na lang blessureleed en zoekt nog een team om mee te doen aan de ZLM Don Stadsloop van over twee weken. ,,Ik ben blijkbaar door iedereen al afgeschreven, want ze waren al bezig met een afscheidswedstrijd voor me. Maar ik ben op de weg terug.” Wie Wim in zijn team wil opnemen voor de Stadsloop, kan een mail sturen naar spar@zeelandnet.nl
En nee, dit is niet het e-mailadres van de plaatselijke supermarkt of kerstbomenverkoper, maar echt van Wim zelf.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

