Zware val John Guequierre in Meidoornloop

18424077_1335626059840151_4018453135862945190_n

John in betere tijden tijdens de Meidoornloop. foto Jurgen Dingemanse

door Maurice Steketee
We zitten in de 63e minuut van de Meidoornloop en ineens ligt er iemand op de grond, net buiten het 11.5-kilometergebied. De grensrechter zit op dat moment in de auto te schuilen tegen een enorme plensbui en de scheidsrechter is helemaal in geen velden of wegen te bekennen. Toch ligt er een speler in de modder te spartelen, op het veld dat nauwelijks nog bespeelbaar is door een enorme wolkbreuk. 

Het is niemand minder dan hardloopmonument John Guequierre blijkt later, die onderuit is gegaan zonder dat er een tegenstander in de buurt is. Was het een overtreding of toch gewoon een ordinaire fopduik. We vragen het John na afloop.

Verslaggever: ,,John, we staan hier net twee minuten na de wedstrijd. Wat gaat er door je heen?”
John: ,,Op dit moment nog weinig, maar ik heb wel zin in een trappistje.”
Verslaggever: ,,Nog even geduld, we willen eerst nog wat meer weten over het incident dat een schaduw heeft gelegd over deze editie van de Meidoornloop. Waarom liet je je ineens vallen? Was je soms moe?”
John: ,,Het ging hartstikke lekker. Ik heb de afgelopen week maar 33x getraind, maar daar voelde ik tijdens de wedstrijd niks van. Wel had ik wat last van de pollen.”
Verslaggever: ,,Pollen? Jullie liepen toch niet over grasvelden?”
John: ,,Nee, ik bedoel de pollen in de lucht. Ik ben een zware hooikoortspatient, vandaar dat ik altijd een zakdoek in m’n rechterhand heb.”
Verslaggever: ,,Je bedoelt die ongewassen boerenbontzakdoek uit 1967”?
John: ,,Die ja. Ik draag hem al 1974 wedstrijden altijd bij me. Tijdens wedstrijden zoals vandaag met enorme stortbuien regent ie schoon.”
Verslaggever: ,,Ok, we weten denk ik genoeg hierover. Ruud Geldof liep vlak achter je, heeft hij je soms geraakt?”
John: ,,Nee, niet dat ik weet. Het is wel opvallend dat als Ruud in de buurt is er steeds iets gebeurt. Twee weken terug was hij nog getuige van een incident waarbij een hardloper vast kwam te zitten tussen de paalhoofden en nu dit weer. Ik denk dat ik maar even bij hem uit de buurt blijf voorlopig.”
Verslaggever: ,,Na je schwalbe stond je razendsnel weer op en liep je stug door.”
John (neemt nog slok van z’n trappist): ,,Klopt ja, het ging ook hartstikke lekker tot die val. Had ik trouwens al gezegd dat ik in het eerste rondje de eerste dame heb gehaasd?”
Verslaggever: ,,Nee, dat wisten we niet. Maar even terug naar je val, hoe kwam het dat je zo snel weer op de been was?”
John: ,,Ik ben nogal lenig aangelegd, elke ochtend doe ik rek- en strekoefeningen in bed. En ik loop ook wel eens rondjes hard door de woonkamer langs de eetkamertafel en weer terug. Daardoor kan ik nog steeds goed meekomen met de jeugd, al wordt het aan de bar na afloop wel steeds lastiger om het tempo er in te houden.”
Verslaggever: ,,Bedankt voor je reactie John, we wensen je een voorspoedig herstel en hopen je snel weer in actie te zien.”

 

2 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

2 Reacties op “Zware val John Guequierre in Meidoornloop

  1. Arthur

    Hola, John gevallen? Maar niet kapot te krijgen . Gewoon opstaan(met een beetje hulp) en doorgaan, want na de finish wacht die fles dubbel !
    Heerlijk weer Zo’n verhaal.

  2. Johan Quist

    Je kunt hem ook geen minuut alleen laten hè….

Geef een reactie

