Aan de wilgen gehangen

20170510_091059

door Miriam van den Broek

Je ziet het goed. Ik ben gestopt met hardlopen. Ik heb mijn schoenen letterlijk aan de wilgen gehangen. Ruim anderhalf jaar worstel ik nu met mijn blessure. Door keurig elke dag mijn oefeningen te doen, kan ik de klachten nog nét voorblijven. Maar tijdens het lopen voelt het alsof ik letterlijk door de duivel op de hielen wordt gezeten. Het is wachten op het moment dat ie me inhaalt.  En dat haalt behoorlijk het plezier eruit hoor, kan ik zeggen.

Inmiddels heb ik al een paar weken niet gelopen en ik vind het heerlijk! Met mijn werk en mijn gezin heb ik het al druk genoeg. En nu is er weer ruimte om andere dingen te gaan doen. Wat? Dat weet ik nog niet. Afgelopen weken heb ik veel gefietst. Dat vond ik eigenlijk ook wel lekker. En nu kan ik weer grotere rondes lopen met mijn hond. Of gewoon lekker luieren op het strand als het mooi weer is.

Toen ik anderhalf jaar geleden een tijdje niet kon hardlopen, vond ik het verschrikkelijk om loopverhalen van vrienden te horen. Nu ik bewust besloten heb te stoppen, heb ik dat helemaal niet en kan ik wel genieten van de prestaties van anderen. Daar ben ik blij om, want het lopen heeft me in al die jaren een heleboel nieuwe vrienden en onuitwisbare herinneringen opgeleverd.

Mijn lidmaatschap bij Loopgroep Zeeland geef ik nog niet op. Wellicht dat ik over een tijd nog eens aansluit als recreatieve recreatieloper. En uiteraard help ik Maurice de komende maanden bij de organisatie van de Zeeuwse Hardloop3Daagse. Ik wil hem ook niet helemaal aan zijn lot overlaten. 😉 Dus ik ga jullie vast nog eens tegenkomen.

Een sportieve groet,
van Miriam

2 reacties

Opgeslagen onder Nieuws

2 Reacties op “Aan de wilgen gehangen

  1. Pingback: Spoorzoeken | Hardlopen in Zeeland

  2. Pingback: Spoorzoeken – Joggen door Zuid-Beveland

Geef een reactie

