Na startschot bij Massaloop stoof iedereen er vandoor

massaloop

foto Arjan Schotanus www.fotorunner.nl

door Miriam van den Broek

Zaterdag stond ik aan de start van de vijftigste editie van de Massaloop in Oostkapelle. Ik was eerst helemaal niet van plan mee te doen. De Ladiesrun in Goes, op 2 april, zou mijn eerste loopje van dit jaar worden. Maar een oproep onder de leden van Loopgroep Zeeland om onze trainer Jan Jansma te vergezellen op zijn allerlaatste officiële loop, trok me over de streep.

Ik was mooi op tijd in Oostkapelle, maar moest nog een poos wachten tot de start. Eerst zouden de deelnemers aan de 10 en 15 kilometer vertrekken, daarna de deelnemers aan de 5 kilometer. Er stond een harde, koude wind en daarom besloot ik iets te doen wat ik tot dan toe nog nooit gedaan had: inlopen. Net even de kou eraf lopen. Dat beviel best goed.

Na het startschot stoof iedereen er vandoor. Ook ik ging te hard. Van veel mensen hoorde ik achteraf dat ze nog voor het bordje van 2 kilometer, al naar adem hapten. Ik had van te voren geen plan gemaakt hoe ik de loop wilde indelen. Het moest in elk geval geen trainingsrondje worden. Ik mocht best uitgeput aan de finish komen, vond ik.

Narcissen

De route voerde ons door het bos van Oostkapelle naar Domburg en via een stukje pittig duin terug. In het bos was het prachtig! Een zee van bloeiende narcissen, zo ver je kijken kon.

Als echte asfaltloper, was dit eigenlijk niet mijn parcours. Bospaadjes en duinen is niet waar ik het liefste loop. Ook al waren de paden goed hard, ik merkte dat dit niet mijn favoriete ondergrond was. Daarom was de afstand voor mij prima. Aan het einde viel er geen gas meer te geven, dus kon ik alleen maar tevreden zijn. Ook met mijn tijd: 31.44. Toch sneller dan vorig jaar bij de Ladiesrun in Goes die wél over asfalt ging. De uitdaging voor 2 april wordt er zo alleen maar groter op. Ik heb er zin in.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

