Aanrader: Hardlopen in de sneeuw

20170211_151807

door Maurice Steketee
Wie afgelopen zaterdag vanwege de sneeuw zijn hardloopschoenen bij de kachel heeft laten staan, heeft heel wat gemist. Toegegeven, toen de sneeuwvlokken met miljoenen tegelijk naar beneden dwarrelden, zakte de moed me ook even in de schoenen. Daar gaat m’n duurloopje schoot er door m’n hoofd. En ik had me er nog wel zo op verheugd.

Door een operatie kon ik een tijdje niet rennen, maar afgelopen woensdag mochten dan eindelijk de hechtingen eruit en dus hunkerde ik naar een hardlooprondje. Maar ja, toen trok er ineens een horrorsneeuwbui over Zeeland.

Gelukkig klaarde het ’s middags op en van andere hardlopers had ik doorgekregen dat de wegen prima beloopbaar waren. Dus schoenen aan en gaan met die banaan!

20170211_145037.jpg

Het werd een prachtig rondje. Een witte deken lag over de boerderijen en het natuurgebied in de driehoek tussen Middelburg, Sint Laurens en Grijpskerke. Met m’n camera op zak trok ik de polder in. Het was stil, superstil op straat. Op wat wilde ganzen, een vogelaar en een verdwaalde tractor na kwam ik geen kip tegen.

20170211_144649

Aan de ene kant ben ik blij dat de winter er bijna opzit, maar na zo’n cadeautje als afgelopen zaterdag mag het best nog even winteren. Voor je het weet stroomt Zeeland weer vol met toeristen, is het gedaan met de rust en denk ik met weemoed terug aan m’n sneeuwloopje van februari.

20170211_153639

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice, Nieuws

Geef een reactie

