Cadeautje op de maandagochtend

Two women jogging across an pedestrian bridge

foto: Thinkstock

door Miriam van den Broek

Precies op de helft van mijn opbouwschema ben ik nu. En het gaat heerlijk! Ik heb totaal geen pijn meer tijdens het lopen. De oefeningen die ik doe om sterker te worden, lijken hun vruchten af te werpen. Maar goed, ik ben er nog niet helemaal. Nog vijf weken zal ik me keurig aan mijn schema moeten houden voordat ik weer aansluit bij mijn loopgroep.

Vaak wordt me de vraag gesteld of ik het niet saai vind, om in mijn eentje te trainen. En of ik er moeite mee heb om in mijn eentje de motivatie te houden om te blijven gaan. Het antwoord is nee. Ik vind het niet saai en ik vind het ook niet moeilijk om me los te rukken van de bank en me naar buiten te slepen. Natuurlijk heb ik soms wel van die periodes, maar over het algemeen ga ik met zo veel plezier, dat het me zelfs niet eens uitmaakt wat voor weer het is.

Brievenbus

Ook vanochtend ging ik weer naar buiten voor een rondje. Een andere route dan ik meestal neem, want ik wilde gelijk nog even een kaart op de post doen. De dichtstbijzijnde brievenbussen zijn weggehaald, dus ik moest daarvoor richting de stad, in plaats van de sluizen. En wie kwam ik daar tegen? De dames van mijn loopgroep! En volgens mij vonden zij het net zo leuk om mij weer te zien, als ik hen. Natuurlijk besloot ik een stukje met ze mee te lopen. Ja, dit had ik toch wel heel erg gemist, merkte ik. Het voelde als een cadeautje op de maandagochtend.

Beloofd

Helaas scheidden onze wegen al snel. Om ervoor te zorgen dat mijn klachten ook echt weg blijven, wil ik in dit stadium niks forceren en me op mijn eigen herstel focussen. Zeker nu ik eindelijk écht op de goede weg ben. Nog vijf weken. Dan ben ik er klaar voor om me weer aan te sluiten. Beloofd!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Geef een reactie

