Te schijterig voor Halloweenrun

img_20161008_171220door Miriam van den Broek

Nu het stof van het Kustmarathonweekend is neergedaald en de herfst eindelijk zijn intrede heeft gedaan, kan er weer vooruitgekeken worden naar leuke loopjes. Eén daarvan is gloednieuw: de Halloweenrun op vrijdag 28 oktober in Middelburg.

“De 1ste Halloweenrun is niet voor angsthazen”, laat organisator Runderground weten. “Het is de bedoeling dat de hardlopers in groepen van maximaal 50 personen bij elkaar blijven tijdens de route van 8 kilometer. Om de tien minuten start er een groep vanuit Erik Intersport aan de Nieuwe Burg in Middelburg. De route is geheim, slechts enkele Runderground-runners kennen de route en begeleiden de groepen. De hardlopers die het aandurven zullen een onvergetelijke tocht door het griezeligste Middelburg ooit rennen. Horrific, run and treat”, staat in het persbericht.

Acht kilometer vind ik een leuke afstand. Toch zal ik niet meedoen. Ik ben namelijk wél een angsthaas. Laat ik het maar eerlijk zeggen: ik kan niet tegen skelethoofden. Van films over seriemoordenaars kan ik smullen, maar van alles wat omgeven is met een spookachtig sausje, ben ik bang. Dan voel ik ’s avonds mijn hart in mijn keel kloppen als ik de trap op loop om naar bed te gaan. Het Halloweenmasker van mijn zoon stop ik altijd zo ver mogelijk achterin de kast. Ik krijg er de kriebels van. Laat staan dat ik in een pikdonker Middelburg achternagezeten wordt door iemand met zo’n masker. Nee, dank je wel.

Sinds ik deze bekentenis op kantoor deed, moet ik ook daar op mijn hoede zijn tijdens mijn vroege dienst. Maurice vond het namelijk erg grappig om te zeggen dat ie me op een ochtend zal opwachten met zo’n masker op. Ik weet ook wel dat hij heus niet voor een grap om half zeven op kantoor zal zijn, maar toch… Ik ben sindsdien alert en op een schrikreactie voorbereid.

Nee, de Halloweenrun laat ik over voor anderen. Ik hou het wel bij een kopje pompoensoep.

Voor wie niet zo’n schijterd is: Inschrijven kan bij Erik Intersport, Café Tympaan en Ray’s Boutique in Vlissingen. Deelname bedraagt 10 euro. De start is vanaf 20.00 uur bij Erik Intersport aan de Nieuwe Burg. In de winkel kunnen deelnemers vanaf 19.15 uur omkleden en zich gratis laten schminken. De finish is bij Café Tympaan waar een Halloweenrun party wordt gehouden. Het is een funrun zonder tijdregistratie. Alle deelnemers ontvangen een badge in plaats van startnummer, er is trick of treat onderweg en een drankje bij de finish. Voor de best verklede hardlopers liggen er prijzen klaar.

www.facebook.com/halloweenrunmiddelburg

2 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

2 Reacties op “Te schijterig voor Halloweenrun

  1. Voor alle hardlopers die ook te schijterig zijn of € 10,- inschrijfgeld gewoon te veel vinden voor zoiets, wijs ik op de mogelijkheid om 2 dagen later gratis en voor niets en gewoon overdag mee te doen aan de 1e Runnersworld Goes Parkcross.
    Op zondag 30 oktober a.s. organiseer ik met mijn JARO team een hardloopwedstrijd in Goes-Zuid. Deze wedstrijd is een zogenaamde veldloop of cross en vindt plaats op de onverharde delen in het park rond torenflat Boszicht. Start is op het veldje tussen de flat en het hertenkamp, maar het grootste deel van de ronde is in het “bos” langs de Eikenlaan. De wedstrijd begint om 14.00 uur met alle meisjes pupillen, die 1 kleine ronde afleggen, goed voor 1000 meter. Daarna zijn alle jongens pupillen aan de beurt voor dezelfde afstand. Om 14.20 uur starten de junioren D en C voor 2 kleine ronden of 2050 meter. Het klapstuk wordt de wedstrijd over 5 grote ronden ( 6350 meter ) voor iedereen vanaf B junior om 14.40 uur. Na afloop van elke wedstrijd worden de beste 3 meisjes, jongens, vrouwen en mannen gehuldigd op het podium, maar alle deelnemers ontvangen direct na de finish een medaille. Bij deze cross worden bevoegde verkeersregelaars ingezet om de zaak te beveiligen. Iedereen kan meedoen en alles is gratis. Natuurlijk geven wij de voorkeur aan voorinschrijven via jacroose@hetnet.nl, maar inschrijven ter plaatse kan vanaf 13.00 uur tot een half uur voor jouw wedstrijd in Grandcafé Maarten in de Groe aan de Beukenstraat 190 Hier moeten de voorinschrijvers ook hun nummer afhalen. Alle verdere informatie kun je vinden op http://www.atletiekzeeland.nl en dan bij de wedstrijdkalender doorklikken naar Parkcross.

  2. Jet

    op 28 oktober is Middelburg nog niet pikdonker, dat is pas zaterdag 29 oktober

Geef een reactie

