Nog 11 dagen tot de Ladiesrun

kustmarathon

door Miriam van den Broek

Nog elf dagen tot de Ladiesrun van de Kustmarathon in Zoutelande. Nog elf dagen om mijn benen en conditie, parcours-klaar te krijgen. Daarom reed ik maandagochtend naar Westkapelle om het zwaarste deel van de route al een beetje in mijn systeem te krijgen.

Komende woensdag gaat de loopgroep waarbij ik aangesloten ben, trainen in Zoutelande. En donderdag houdt de organisatie van de Kustmarathon weer een Ladiesruntraining. Maar ik koos ervoor om maandag in mijn eentje de duinen te bedwingen. Zo hoefde er niemand op me te wachten als ik even wilde wandelen, en zou ik ook niet ongemerkt harder gaan dan ik eigenlijk wilde.

Want wat ik vooral wilde doen, was mijn benen uittesten. De pijn bij mijn knieën keerde vorige week terug. Daarom besloot ik na een week rust, voorzichtig te kijken wat er zou gebeuren als ik door de duinen en over het strand zou lopen – de twee elementen waarbij de klachten het snelst de kop op steken. Een paar uur later stond toch al een bezoek aan de fysiotherapeut gepland, dus dan kon ik meteen vertellen hoe het gegaan was.

Om de klachten niet verder te triggeren dan nodig, liep ik slechts een deel van het parcours. Ik begon in Westkapelle bij de radartoren en ging daar meteen de duinen in. Die vielen me qua knieën niet tegen. Wat conditie betreft was ik daar wel een paar keer compleet buiten adem. Maar ach, wie niet?

Op het punt waar de lopers volgende week tijdens het marathonweekend vanuit de duinen terug het strand op gaan, ging ik deze keer niet links richting Zoutelande, maar rechts terug naar de radartoren. Ik wist dat ik een veel kleiner rondje liep dan de officiële route, toch leek er opnieuw geen einde te komen aan het strand. Het is nu eenmaal mijn minst favoriete ondergrond.

Mijn rondje bleek uiteindelijk 5,5 kilometer te zijn. Ongeveer de helft dus van wat ik volgende week van plan ben te doen. Mijn fysiotherapeut ziet het vooralsnog positief in. Woensdag ga ik het nog een keer proberen, want ik heb toch enorm veel zin in die Ladiesrun.

duinen

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Geef een reactie

