Terugblik etappe 2: zeiknatte startnummers

IMG_0081

Amy van den Broek in actie tijdens de Halve marathon van Westenschouwen. Zij had wel een droog startnummer. foto Arjan Schotanus

door Maurice Steketee
Ging het in de eerste etappe maar ternauwernood goed met de bijna zinkende sloep, in de tweede etappe van de Zeeuwse Hardloop3Daagse ging het wel een klein beetje mis. Dit keer met de startnummers….

De Hardloop3daagse werkte op zaterdag samen met AV Delta Sport, de organisator van de Halve marathon van Westenschouwen. Wij zorgden voor de startnummers en de tijdwaarneming, Delta Sport voor het uitzetten van het parkoers, regelen van vrijwilligers en de inschrijvingen van de Halve.

Het probleem zat ‘m vooral in de startnummers. Voor de 3Daagse hadden we aparte nummers, maar daar kwamen nu nog drie afstanden bij. Achteraf gezien hadden we hier niet helemaal goed over nagedacht. Maar een groter probleem was de aanlevering van de startnummers. Die zou ik namelijk meenemen naar de start in Burgh-Haamstede. Door drukte op de weg kwamen we daar niet al te vroeg aan en toen we daar waren en ik de doos met nummers uit m’n tas wilde halen, bleek die doorweekt. In eerste instantie dacht ik dat dat door de vele regen kwam van de avond ervoor, toen wij tot laat nog aan het opruimen waren op de Haringvreter waar de regen met bakken uit de hemel viel.

Maar later bleek dat het volledig mijn schuld was. Toen ik de startnummers in mijn tas had gestopt op zaterdagochtend waren ze nog droog. Toen ik daar in de haast nog een flesje water in had gestopt – en de dop niet goed had dichtgedraaid – niet meer. De kartonnen doos met honderden nummers was zeik en zeiknat. De DeltaSporters die de nummers moesten uitdelen, waren daar op z’n zachtst gezegd niet blij mee. Die moesten nu 347x uitleggen waarom deelnemers een nat startnummer kregen.

Ik neem de schuld volledig op me. Mocht er een tweede editie komen dan raak ik geen startnummer meer aan. En ik stop alleen nog maar lege flesjes in mijn tas.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

