Heb ik dáár zo lang naar uitgekeken?

strand

Strand van Groot-Valkenisse. foto Miriam van den Broek

door Miriam van den Broek

Beste Miriam, goed nieuws! De inschrijving voor de DSW Bruggenloop Rotterdam is geopend! Aangezien jij eerder hebt deelgenomen, sturen wij jou als één van de eersten deze nieuwsbrief.

Deze mail ontving ik gisteren en die kwam behoorlijk hard aan. Vorig jaar was ik zó dicht bij de Bruggenloop, maar kort voor deze 15km-wedstrijd raakte ik geblesseerd. Natuurlijk was ik teleurgesteld, maar ik dacht toen nog dat ik een jaar later op herkansing kon. Nu weet ik dat het er ook dit jaar niet van gaat komen.

Op zich loop ik best lekker. Train nog altijd zo’n drie keer per week. Maar de afstand blijft een beetje steken op 7 of 8 kilometer. Loop ik alleen, dan is het wat minder. Loop ik met de groep, is het wat meer, maar aan het einde van die trainingen voel ik wel dat mijn knie vorig jaar een flinke optater heeft gehad.

De komende weken ga ik de afstand weer wat uitbreiden. Mezelf dwingen vaker de tien kilometer aan te tikken. Maar rondes van vijftien kilometer zijn nog lang niet in zicht. Eerst ga ik me richten op de Ladiesrun in Zoutelande, eind september. Het duurt nog best lang voordat het zover is, maar ik weet dat er nog veel werk verzet moet worden voordat ik – met mijn knie – die duinen goed kan nemen.

Strandhokje

Vorig weekend heb ik wel iets anders gedaan. Iets wat ik al heel lang wilde. Al jaren neem ik me voor een keer hardlopend naar ons strandhokje te gaan. Op zich natuurlijk geen bijzondere uitdaging, maar het was iets wat ik gewoon heel graag een keer wilde doen. Steeds kwam het er niet van.

Afgelopen weekend was het dan zo ver. En achteraf viel het me nog tegen ook. Het bleek veel minder ver te zijn dan ik dacht. En ook het romantische beeld dat ik had (dat mijn gezin daar zou zitten en dat mijn kinderen enthousiast naar me toe zouden rennen) klopte niet. Ik kwam zelfs eerder aan dan de rest en moest zittend in het zand wachten tot zij met de sleutel kwamen. Had ik daar nou zo lang naar uitgekeken? Het werd uiteindelijk nog een leuke stranddag, maar of ik nog een keer lopend erheen ga, weet ik nog zo net niet.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Geef een reactie

