Spookt het in mijn kuit?

Leg Pain In A Woman

Thinkstock

door Miriam van den Broek

“Jij hebt altijd rare dingen”, zeggen ze thuis inmiddels al jaren als ik een vreemd pijntje, jeuk of vlekje heb. Nu heb ik weer iets: een gloeiende kuit. Het voelt zo nu en dan alsof ik met mijn been tegen de verwarming sta. Van binnen wordt het even warm, en na een paar tellen gaat het weer weg. Het doet geen pijn, ik heb er geen last van. Maar het is wel raar.

Mijn gezond verstand zegt dat het komt omdat ik de afgelopen tijd veel getraind heb. Het lopen gaat zo lekker dat ik in de laatste acht dagen, maar liefst vijf keer gegaan ben. Dat is voor mij een beetje veel. Komende dagen doe ik rustiger aan. Maar het kan niet anders dan dat daar de klacht vandaan komt.

Nu weet ik dat je klachten niet moet googelen, maar ik ben niet iemand die snel in paniek raakt van wat ie leest. Dus ik deed dat wel. En ik moet zeggen: er ging een wereld voor me open. Een spirituele zelfs.

Trombose

Laat ik, voordat er paniek uitbreekt, eerst beginnen te zeggen dat ik best verstand heb van trombose, (de meest voorkomende oorzaak van gloeiende kuiten volgens Google). Daarom durf ik wel te beweren dat trombose niet waarschijnlijk is als oorzaak. (Voor de mensen die nu toch ongerust worden: ik zal het goed in de gaten blijven houden. Beloofd.)

Contact

Behalve trombose geeft het internet nog een aantal suggesties. De meest opvallende opmerking die ik tegenkwam luidt: ‘Zou er geen overledene bij je kunnen zijn die contact probeert te maken?’

Echt, ik las het goed. Nu geloof ik best in van alles en nog wat, en vind ik ook niks vreemd. Maar dit staat wel erg ver van me vandaan.

Aarde-oefening

Het bleek geen losse opmerking. Meer mensen droegen suggesties in deze richting aan. ‘Hoe vaak doe jij een aarde-oefening voor jezelf?’, vroeg iemand anders. ‘Je linkerkant is de gevoelskant. Je kuit zit onderaan je voet en is heel dicht verbonden met de aarde. Als je heel veel met ‘boven’ bezig bent, is het belangrijk dat je ‘onder’ niet vergeet.’

Vanavond toch maar eens googelen op aarde-oefening. Je weet nooit waar het goed voor is. Als ik zo van die kuitenbijter afkomt, is het mooi meegenomen.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Een Reactie op “Spookt het in mijn kuit?

  1. Sjonge…wat moet ik daar van gaan denken!

Geef een reactie

