Zo dicht bij een podiumplaats kom ik nooit meer

20160620_195815

door  Miriam van den Broek

Op uitgerekend de langste regendag in 22 jaar, werd in mijn geboortedorp Ossendrecht de eerste editie gehouden van de Kermisloop. Door het slechte weer verschenen er minder mensen (74) aan de start dan gehoopt. En ook veel toeschouwers zochten na de eerste ronde een droog plekje binnen op. Toch hoop ik dat deze loop volgend jaar een vervolg krijgt. Het was het leukste loopje waaraan ik ooit heb meegedaan.

Het parcours van 2,5 kilometer was verrassend gevarieerd. We liepen eerst een stukje door het dorp. Daarna pikten we in de polder een flinke lap onverharde weg mee, dat eigenlijk niets meer was dan een karrenspoor. Het was kiezen tussen het slikkerige spoor, of het zompige gras daartussen. Daarna hadden we een venijnig klimmetje; de Brabantse Wal op. Na een gedeelte vals plat, ging het parcours over op gras, pal langs het voetbalveld. Tot slot kwamen we in het dorp over de kermis, langs de oliebollenkraam en tot voorbij de harmonie die de stemming er goed in hield.

Wat voor mij de loop extra leuk maakte, was dat mijn ouders, oom, tante en nicht me langs de route stonden aan te moedigen. Ook liep het parcours langs het huis van mijn 90-jarige oma die vanachter het raam flink stond te zwaaien. En voor het eerst stond ik samen met mijn neef aan de start. Twee keer liep hij de Kustmarathon, waar ik een dag eerder de Ladiesrun deed, maar nu konden we een keer tegelijk meedoen.

Bij de finish gaf mijn klokje dertig minuten en 4 seconden aan. (Officiële uitslag 30.05). Daarmee was ik twee minuten sneller dan mijn pr op de 5 kilometer. Het parcours bleek weliswaar ietsje korter te zijn, maar dan nog. Ik was meer dan tevreden. Ik bleek zelfs de vierde plaats bij de dames te hebben gehaald. Eén ding weet ik zeker: zo dicht bij een podiumplaats zal ik nooit meer komen.

Kijk voor meer blogs op: www.pzc.nl/hardlopeninzeeland

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Geef een reactie

