Collega’s grossieren in uitvluchten

 

woman runner tying shoelaces on trail

foto Thinkstock

door Miriam van den Broek

“Als jij meedoet, doe ik ook mee”, zeiden mijn PZC-collega’s een aantal maanden geleden stoer over de Familieloop. En hoewel de één daadwerkelijk nieuwe loopschoenen had gekocht en de ander steeds bleef volhouden dat ‘ie dat nog ging doen, kwam laatst het hoge woord eruit: ze doen toch niet mee.

De excuses waren de afgelopen tijd best vermakelijk.

  1. het is groeizaam weer; de tuin slokt al mijn tijd op
  2. ik heb nog geen schoenen
  3. sinds het partijtje voetbal met mijn zoon kan ik bijna niet meer lopen
  4. ik ga trainen na mijn vakantie op Jamaica
  5. ik ga trainen na mijn weekendje weg, dat volgt op die vakantie in Jamaica
  6. aan mijn conditie ligt het niet. Die is heel goed. Ik moet alleen nog meters maken

Dertien andere PZC’ers gaan er vooralsnog wel voor. Hoewel we – eerlijk is eerlijk – over een aantal van hen nog ernstige twijfels hebben.

Toch zijn er ook collega’s die het serieus hebben aangepakt. Die regelmatig trainen en zich zelfs hebben ingeschreven voor andere loopjes.

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de organisator van de Zeeuwse Hardloop3Daagse qua Familielooptraining een eindsprint gaat trekken. Vanaf nu wil hij élke dag lopen om te voorkomen dat zijn (veel) jongere collega hem – net als vorig jaar – op het laatste moment nog inhaalt. De veel jongere collega hoorde het glimlachend aan.

En dan de hamvraag: ben ík klaar voor de Familieloop? Tja… Het trainingsschema heb ik afgelopen maanden keurig afgewerkt, dus dat zou wel goed moeten zitten. Maar mijn knieën mopperen wat. Niet zo luid als een half jaar geleden, maar genoeg om te weten dat ik nog altijd rustig aan moet doen. We gaan wel zien hoe ver ik kom. Ik ga in elk geval mijn best doen. Aan mijn tuin valt toch weinig eer meer te behalen.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Geef een reactie

