Spookloper gesignaleerd in Schellachloop

foto (2)door Maurice Steketee
Soms krijg je wel eens informatie toegespeeld waarover je even goed moet nadenken of je er wat mee doet. Begin deze week floepte bovenstaande foto tevoorschijn op m’n telefoon. Met als begeleidende tekst: ,,Spookloper gesignaleerd in Schellachloop.” Mijn bron kan ik helaas niet prijsgeven. 
Nu heb ik tijdens loopjes al het een en ander meegemaakt, maar een spookloper? Nee, die had ik nog nooit eerder gezien. Nu gebeurden er wel meer gekke dingen in de Kaasboerderij Schellachloop in Middelburg van afgelopen vrijdag. Zo werd er gestart vanuit de koeienstal en het had er alle schijn van dat de organisatie het Guinness  Books of Records wilde halen met de recordpoging ‘hoeveel hardlopers passen er in een koeienstal’. Afijn, nadat de kruitdampen (lees: koeienpoeplucht) waren opgetrokken, kon er dan eindelijk gestart worden, ware het niet dat het enige moeite kostte om de spookloper te ontwijken. Ik heb begrepen dat hij uiteindelijk na 1 rondje uit de wedstrijd is gehaald en naar huis is gestuurd. De loop zelf bleef vervolgens gevrijwaard van incidenten. Wel raakte na afloop Wim van Sparrentak zijn sleutels kwijt, terwijl zijn twee kinderen dachten dat ze Max Verstappen waren en als een dolle over het terrein scheurden in een skelter. Een frontale botsing met de bolide van tijdgoeroe Sjaak Sinke bleef ternauwernood uit. 

Maar zoals gezegd,  verdere incidenten bleven uit dus ga ik maar een eind breien aan dit stukje. Maar niet voordat ik nog een keer heb gewaarschuwd voor de spookloper. Hij schijnt wel vaker aan de start te staan van loopjes. Neem dus voortaan een zaklamp mee en probeer hem met lichtsignalen te waarschuwen…… Inhalen mag in dit geval wel.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

