Onderzoek: hoeveel kilo kwijt na Hardloop3Daagse?

ANP-1000_32925099

foto ANP ©

door Maurice Steketee
Hoeveel kilo val je af na drie dagen achter elkaar hardlopen? En wat doet dit met je vochtbalans en BMI? Om op die vragen een antwoord te vinden, ga ik samen met de sportdiëtistes Ilona Sonke en Floor Dieben tijdens de Zeeuwse Hardloop3Daagse 25 deelnemers op de voet volgen. Wie het leuk lijkt om mee te doen aan dit onderzoek kan zich bij mij aanmelden (mailtje naar m.steketee@pzc.nl).  Ook zijn we nog op zoek naar mensen die het leuk vinden om de testen uit te voeren. Wellicht zijn er studenten die Voeding en Diëtiek studeren geïnteresseerd? Wat gaan we precies doen? Voor de start van de tijdloop op vrijdag 19 augustus gaan we een aantal testen uitvoeren bij de proefpersonen. Te denken valt aan:

– gewicht
– vochtbalans
– BMI
– buikomvang
– en evt vetpercentage
Ook wordt de deelnemers gevraagd hun eet- en drinkpatroon bij te houden in een dagboek. Ze zullen ook voedingsadviezen krijgen
Na afloop van de 3Daagse worden de metingen opnieuw gedaan. De uitkomsten van dit onderzoek zullen resulteren in een onderzoeksverslag waarover de PZC via dagblad en web zal publiceren.
Meedoen aan de Zeeuwse Hardloop3Daagse kan nog steeds: ga naar http://www.hardloop3daagse.nl en schrijf je nu in!

 

5 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice, Nieuws

5 Reacties op “Onderzoek: hoeveel kilo kwijt na Hardloop3Daagse?

  1. Patricia van Vredegem

    Ik wil wel meedoen aan het onderzoek. Ben heel benieuwd!

  2. Chantal boonaerts

    Ik wil heel graag mee doen aan het onderzoek lijk me interessant en goed om te weten wat mn lichaam doet met deze inspanning.

  3. Chantal boonaerts

    Ik heb me ook aangemeld….leuk 👍

  4. Ik wil ook meedoen aan dit onderzoek! Moeten we dan ook een bepaald dieet volgen die drie dagen?

  5. Nee hoor, dat is niet nodig!

Geef een reactie

