Beter dan in de kroeg zitten

foto (1)

Henk Geelhoed met coach Eduard Vroomen

door Maurice Steketee
Wat was dat nou! Kwam ik woensdagavond toch ineens Henk Geelhoed tegen tijdens de Kika Pink Run in Heinkenszand. U kent hem inmiddels wel, die man die eigenlijk een hekel heeft aan hardlopen maar op 1 januari zonder enige hardloopervaring begon met trainen voor de Kustmarathon. Ik had Henk al een tijdje niet gezien en wat me meteen opviel was dat hij al een stukje slanker was geworden.

Op het laatste moment besloot ik mee te doen aan de Pinkrun, samen met Sven en Stephanie Vermeulen die mij thuis oppikten. Ook voor Henk was de Pinkrun een verrassing. Zijn begeleider Eduard had hem thuis opgepikt, maar Henk wist niet dat ze naar Heinkenszand zouden gaan om mee te doen aan een heuse wedstrijd. Het werd Henks debuut. Hoe het hem is vergaan weet ik niet, toen ik finishte na mijn 10 kilometer was Henk al lang en breed vertrokken na zijn 5 kilometer. Volgende maand zal ik er ‘ns naar vragen, als ik ‘m weer bel voor de maandelijkse rubriek in de krant.

Er waren meer bekende hardlopers aanwezig in Heinkenszand. Martijn de Kok, zondag nog 4e Nederlander in de marathon van Rotterdam, mocht het startschot lossen en de prijsuitreiking voor zijn rekening nemen. ,,Jullie lopen toch wel een beetje door, dan kan ik tenminste weer op tijd naar huis”, gaf De Kok de deelnemers bij de start nog met een knipoog mee. Martijn kon immers nog wel wat extra rust gebruiken. ,,Ik heb nog steeds spierpijn van die marathon, maar ben zeer tevreden over de tijd die ik er heb gelopen.”

Nadat we waren vertrokken kwam ik al snel in een groepje terecht met onder andere Johnny Uitterhoeve en Corina Grim. We genoten van het parkoers dat deed denken aan de Zak- en Meidoornloop. We liepen over bloemdijkjes, langs weilanden en tussen de bloeiende meidoorns. ,,Heerlijk toch”, zei Corina. ,,Dit kun je beter op woensdagavond doen dan ik de kroeg zitten.” Daar was geen woord aan gelogen.

Dit loopje, waarvan de opbrengst naar Kika gaat, verdiende eigenlijk meer deelnemers. Ik zal u volgend jaar op tijd inseinen voor de volgende editie.

 

 

1 reactie

Opgeslagen onder Nieuws

Een Reactie op “Beter dan in de kroeg zitten

  1. “Dit loopje, waarvan de opbrengst naar Kika gaat, verdiende eigenlijk meer deelnemers”

    Volledig mee eens, geld overigens ook voor de Orion loop in Heinkenszand van eind vorige maand.
    Nisse puilt 2 x per jaar uit van de hardlopers terwijl een paar kilometer verder het tijdens goed georganiseerde lopen op mooie en uitdagende parcours angstvallig stil blijft.

Geef een reactie

