Te slecht weer? Ben je gek!

IMG_20160328_115106

door Miriam van den Broek

Even zag het er naar uit dat dit de eerste training in hele lange tijd zou worden, die ik zou overslaan vanwege het weer. Ik werd deze tweede paasdag wakker van de storm en toen ik naar buiten keek, zag het er donker en somber uit. Maar na mijn ontbijtje klaarde het op en kon ik het niet laten toch te gaan. “Pas je wel op voor vallende takken en dakpannen”, zeiden ze thuis. “Die zijn er op de Groene Boulevard toch niet”, reageerde ik en haastte me naar buiten.

Heerlijk! Dit is nou Hardlopen in Zeeland. Het voordeel van ‘mijn rondje’ is dat ik meestal de wind pal op kop heb (heen), of in de rug (terugweg). Geen gebeuk vanaf de zijkant dus waarbij, heel irritant, je ene been tegen de andere zwaait. Bovendien was het voordeel met deze storm dat de wind constant blies in plaats van in vlagen.

Oké, ik geef toe dat ik met wind op kop nauwelijks vooruit kwam. Toch kon me dat weinig schelen. ‘Kleine pasjes, rustig aan, niks forceren, je komt er vanzelf’, dacht ik.

Op de boulevard knalde de wind pas echt. Hoewel de golven niet spectaculair hoog waren, proefde ik het zeezout. En dat gebeurt toch niet zo vaak. Ook op mijn bril bleef een laagje zout achter.

Toen gunde ik mezelf even het plezier van een stormachtige wind in de rug op de boulevard. Ik dacht aan de woorden van mijn trainer. Ik maakte mezelf lang, armen goed aan de zijkant en liet me vooruit blazen. 11,2 km per uur haalde ik. Een record, denk ik. Na nog een stukje wind tegen – waarbij mensen me aankeken alsof ik gek was – had ik het laatste deel van mijn training weer de wind mee.

Ergens vorig jaar zei iemand eens tegen me dat het nooit te slecht weer is om te trainen. Dat bleek maar weer. Wie niet is gaan lopen, heeft echt iets gemist.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Te slecht weer? Ben je gek!

  1. Rene

    Ik ben zo blij dat je weer kunt hardlopen. Duimpje omhoog van mij 👍🏻

Geef een reactie

