Van voren af aan

20160321_202455

door Miriam van den Broek

Ik moet iets bekennen. De afgelopen twee weken heb ik niet gelopen. De blessure die vorige maand genezen leek, stak vrij snel weer de kop op toen ik mijn trainingen hervatte. Dus zag ik nog maar één remedie: even helemaal niks doen. Dat beviel best goed. Voor eventjes dan.

Na anderhalve week voelden mijn benen echt uitgerust. Ze waren niet meer zwaar als ik ’s ochtends het bed uit kwam. Dus het werd tijd voor een nieuwe Plan van Aanpak. Ik besloot te doen wat ik al zo’n vijfentwintig jaar doe: van voren af aan beginnen. Ik heb mijn oude hardloopschema uit de kast getrokken en ben zaterdag gestart met les 1: 3 minuten hard, 2 minuten wandelen, 4x herhalen.

Conditioneel stelt dit voor mij niks voor. Maar ik zie het als een goede manier om de belastbaarheid van mijn spieren en pezen weer op te bouwen. Ik schat in dat het nog een week of twee duurt voordat ik met zekerheid kan zeggen of mijn blessure over is. We zullen zien.

De Ladiesrun in Goes ga ik – helaas – overslaan. Ik heb nog even gedacht om de 5 km te doen, maar het zou niet verstandig zijn. Volgend jaar komt die opnieuw op mijn lijstje te staan.

Collega’s

Het grote voordeel van helemaal opnieuw beginnen, is dat ik nu gelijk op ga met mijn collega’s die dit jaar voor de eerste keer meedoen aan PZC Familieloop. Twaalf verslaggevers, eindredacteuren en internetredacteuren hebben zich inmiddels al officieus ingeschreven. Dat zijn er meer dan ik had verwacht. Ik moet nog zien hoeveel van hen er daadwerkelijk aan de start zullen verschijnen, maar het begin is er, zullen we maar zeggen.

Kratje bier

Weddenschappen worden ook al afgesloten. Het schijnt dat Maurice tegen een aantal collega’s gezegd heeft dat wanneer zij eerder finishen dan hij, hij hen op een kratje bier per week zal trakteren. Tegen wie hij dat precies gezegd heeft, is niet helemaal duidelijk. Maar de verwachtingen zijn hooggespannen.

Wordt vervolgd.

www.pzc.nl/hardlopeninzeeland

 

 

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Van voren af aan

  1. Werner

    Ai, ai, lijkt me dat Maurice een potentieel gevaar over zich heeft afgeroepen. Ik denk dat hij er goed aan doet om tot en met de wedstrijd heel goed op te letten, want als er bierbeloftes worden gedaan, komen oergedragingen in de mannen los….
    Foutje dus Maurice.

Geef een reactie

