Vlaamse tongval in Pancakemillrun

pannenkoekdoor Maurice Steketee
Gistermiddag heb ik meegedaan aan de Pancakemillrun. De Pancakemillrun zie ik u denken? Ja! De Pancakemillrun. De Pannekoekenmolenloop kreeg gisteren door massaal bezoek van over de  (provincie)grens zo’n internationaal karakter dat ie eigenlijk niet langer meer Pannekoekenmolenloop kan heten. Bij een internationale loop hoort een internationale naam dus stel ik voor om het vanaf nu over de Pancakemillrun te hebben. 
Toen ik gisteren finishte na de korte versie van de Pancakemillrun voelde ik me in de omkleedtent even een vis in een vreemde vijver. Om me heen heerste de Vlaamse tongval, af en toe onderbroken door de Brabantse of Rotterdamse. Vanuit heel het land waren er lopers naar de Boswachterij gekomen om een glinstering van het zonlicht op te vangen en te rennen door de natuur. Het zou me niks verbazen als het gistermiddag midden in het bos het warmste plekje van het land was. Toeschouwers lagen gezellig in het gras te keuvelen, terwijl de tientallen lopers zich voor het eerst dit jaar echt in het zweet konden werken door een overheerlijk lentezonnetje. Het typische buitenspeelweer trok ook veel Zuiderburen naar de Boswachterij. Ook in Belgie heeft dit mooie stukje Zeeuwse natuur aan populariteit gewonnen.

Uit het Brabantse Best deed Generaal Michaelis mee. Voor de goede orde, zo heet de plaatselijk atletiekclub aldaar. Ook zij hadden er een dagje uit van gemaakt. Nu de Pannenkoekenmolenloop dus voortaan Pancakemillrun heeft kan het niet lang meer duren, voordat de eerste Engelsen de Kop van Schouwen gaan veroveren. Hopelijk is Generaal Michaelis er dan ook weer bij om de boel een beetje in het gareel te houden.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice, Nieuws

Geef een reactie

