Het begint te kriebelen op onze redactie

Screenshot_2016-03-09-09-48-09-1

door Miriam van den Broek

Het duurt nog máánden en de inschrijving is nog niet eens geopend. Toch begint op de redactie van de PZC, het Familieloop-virus aan te zwellen.

Oké, ik geef eerlijk toe dat dat gebeurt onder de bezielende leiding van Maurice en mezelf, maar toch…

Het begon zo’n twee weken geleden. Zoals zo vaak tijdens mijn avonddienst, kletste ik tijdens het eten met mijn collega’s over hardlopen. “Ik zou ook eens moeten gaan lopen”, verzuchtte de een. “Vroeger, toen ik nog regelmatig liep, haalde ik met gemak 15 kilometer”, pochte de ander. Ik kon de kans niet laten schieten en zei dat wanneer ze nu zouden beginnen met trainen, ze mee konden doen aan de Familieloop.

“Misschien moet ik het maar eens doen”, besloot de een. “Als jij meedoet, doe ik ook mee”, zei de ander. En zo ging het balletje rollen. Eerst voorzichtig (‘hoe lang loop je eigenlijk over 10  kilometer?’), daarna steeds overtuigender (‘vrijdag ga ik nieuwe schoenen kopen’).

Om te voorkomen dat mijn collega’s al snel zouden terugkrabbelen hing ik het trainingsschema voor beginners op bij de koffieautomaat. Kort daarna had Maurice een lijst opgehangen waarop mensen konden aangeven dat ze mee zouden doen. Spijkers met koppen slaan. Daar houd ik van.

Zes collega’s hebben al ingetekend. Van nog zo’n vier deelnemers verwacht ik dat ze dat de komende dagen doen. Maar dat mogen er meer worden.

Dat doorgewinterde lopers nog lang niet met deze loop die ergens eind juni plaatsvindt, bezig zijn, begrijp ik. Maar voor mensen die al jaren roepen dat ze meer willen gaan bewegen en nog altijd niks doen, is dit het juiste moment om te beginnen. Binnenkort zullen we het trainingsschema voor beginners hier plaatsen.

Ken je iemand die ook al jaren roept dat ie ‘eens zou moeten gaan hardlopen’, spoor hem dan nu aan. Dat blijven wij op de redactie ook doen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam, Nieuws

Geef een reactie

