Op de weg terug

ThinkstockPhotos-490991919

foto Thinkstock

door Miriam van den Broek

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: het gaat beter met mijn knieblessure. De pijn is weg en laatst voelde ik zelfs ook geen irritatie meer. Ik heb afscheid genomen van de fysio en ben weer rustig aan het opbouwen.

Hoe graag ik weer zou aansluiten bij mijn loopgroep, ik hou het voorlopig even bij rondjes in mijn eentje. Uit voorzorg. Ik ken mezelf; gezellig kletsend zou ik ongemerkt veel te snel opbouwen. Daarom heb ik mijn oude vertrouwde trainingsschema opgediept uit de kast.

Terwijl ik dat schema voor de zoveelste keer bestudeerde, ontdekte ik een meevaller. Als alles meezit en mijn knie zich koest houdt, kan ik precies op tijd klaar zijn voor de Ladiesrun in Goes. Eigenlijk had ik die loop al uit mijn hoofd gezet. Over de mogelijkheid de deelname aan de 10 km om te zetten in 5 km twijfelde ik nog. Maar nu liggen alle kansen open. Ik ga het proberen. Maar niet ten koste van alles.

In elk geval ben ik blij dat ik eindelijk opnieuw kan genieten van mijn rondjes. En van het weer. Zaterdag was het prachtig. Felblauwe lucht, zonnetje op mijn gezicht. De lente is in aantocht. Wat wil een mens nog meer.

www.pzc.nl/hardlopeninzeeland

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Geef een reactie

