Geveld door de griep

image-4847026

foto ANP ©

door Maurice Steketee
Dacht ik er toch maar mooi deze winter aan te ontsnappen, maar helaas…. De griep heeft nu ook mij geveld. Vorige week las ik dat de griepgolf op z’n retour was, maar waarschijnlijk heeft ie mij uitgekozen als laatste slachtoffer. De eerste tekenen van aftakeling begonnen vlak na thuiskomst uit Barcelona. Het grote temperatuurverschil en een bomvol vliegtuig vol snotterende passagiers gaven waarschijnlijk de eerste aanzet, een par dagen later – afgelopen zaterdag – sloeg het griepvirus in alle hevigheid toe en was ik tot m’n bed veroordeeld. 

M’n goede voornemen om na de halve marathon in Barcelona kilometers te blijven maken viel meteen in duigen. Ook het voornemen om ’s zondags aan de Trail by the Sea mee te doen, door een startnummer over te nemen, kon ik wel schudden. Ik was veroordeeld tot bed, bad en paracetamol. Na drie dagen snotteren, snikken, proesten en hoesten is het herstel inmiddels ingezet. Vandaag ben ik weer begonnen met wat thuiswerken, omdat ik m’n collega’s mijn gesnotter nog niet wil aandoen. Inmiddels ben ik door m’n eerste voorraad tissues heen en vraag ik me steeds weer af hoe het kan dat een mens zoveel snot kan produceren. Houdt het dan nooit op?

Veel erger is dat ik niet verder kom dan bankhangen en daardoor m’n energie niet kwijt kan. Met een chagrijnige Maurice tot gevolg. Gelukkig missen de kiwi’s en sinaasappels hun uitwerking niet en ben ik aan de beterende hand. Als het een beetje meezit hoop ik zaterdag weer te kunnen hardlopen en het plan is om dan mee te doen aan de Kustcross in Vlissingen. Het is de laatste wedstrijd van de crosscompetitie en dus wil ik nog wel een keer het snot voor m’n ogen lopen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

