Wat ben jij dik geworden!

SPAIN MARATHON

De marathon van Barcelona. foto EPA/ANDREU DALMAU

door Maurice Steketee
,,Wat ben jij dik geworden!.” Met die woorden werd ik gistermiddag onthaald door de chiropractor, die alles in m’n lichaam weer een beetje rechtzette en kraakte. Hij schrok zelf een beetje van die opmerking, want voegde er snel aan toe: ,,Ik bedoel er verder niets mee hoor.” Maar het leed was toen al geschied. In de wintermaanden heb ik inderdaad een – voor m’n eigen gevoel – klein buikje gekregen. Te weinig trainen en te lekker eten liggen daar aan ten grondslag.

Sinds een paar maanden zit er een heus restaurantje in een pand naast het PZC-gebouw. En dat betekent in plaats van zelf gesmeerde boterhammetjes achter m’n computer eten nu – uitgebreid – lunchen. Niet dat ik elke middag broodjes kroket, omeletjes of andere vetten happen naar binnen werk, nee, dat niet. Maar een soepje, tosti of broodje zalm gaan er in als pindakaas. Blijkbaar moet je behoorlijk wat kilometertjes maken wil je dat er allemaal weer aflopen.
Ook word ik er bepaald niet sneller op.  Daar baal ik eerlijk gezegd wel een beetje van en dus moet het roer de komende maanden om. Minder eten en meer trainen dus. Volgende week zondag ga ik voor het eerst weer eens in 2 jaar tijd meer dan 15 kilometer hardlopen. Dat moet gebeuren tijdens de halve marathon van Barcelona. Echt klaar ben ik er niet voor, dus het zal niet meer worden dan een toeristisch rondje. Het schijnt wel tegen de 20 graden te worden, dus hopelijk kan ik nog wat kilootjes uitzweten en weer op gewicht komen. Mocht ik Barcelona goed verteren, dan zit ik er sterk aan te denken me maar eens in te schrijven voor de Kustmarathon. Ik heb namelijk echt een doel nodig om voor te trainen, anders mis ik de discipline om het vol te houden.

M’n volgende afspraak bij de chiropractor is over drie maanden. Hopelijk zegt hij dan.,,Goh Maurice, wat zie jij er afgetraind uit!”

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

