De enige juiste beslissing

ThinkstockPhotos-477843490

foto Thinkstock

door Miriam van den Broek

De knoop is doorgehakt. Hoe verschrikkelijk ik het ook vind, ik kan niet anders dan besluiten niet mee te doen zondag aan de Bruggenloop in Rotterdam. Mijn knie doet zo veel pijn dat ik zelfs nu nog nauwelijks de hond kan uitlaten. Dan is 15 km hardlopen gewoon absurd, hoe graag ik ook zou willen.

Ik hoor en lees het vaak. Mensen die hun startbewijs aanbieden omdat ze geblesseerd zijn. Pas nu weet ik hoe zwaar zo’n beslissing ook voor hen moet zijn. Natuurlijk, er zullen mensen zijn die heel makkelijk denken: oké, dan niet. Maar ik vermoed dat er ook veel mensen zijn die net als ik dag in, dag uit alleen maar denken: Zal ik toch? Nee het kan niet. Ja maar misschien gaat het nét? Nee het kan niet. Ja maar misschien valt het toch we mee? Nee het kan niet.

Donderdagavond wilde ik een berichtje schrijven op de Facebookpagina van mijn loopgroep om te laten weten dat ik niet mee zou gaan. Dat berichtje heb ik een keer of vijf gewist. Want eenmaal op ‘publiceren’ geklikt, zou het definitief zijn. Zo voelde het althans. ‘Zal ik toch niet vrijdagavond eerst nog even een half uurtje gaan lopen en pas dán besluiten wat ik doe?’, dacht ik. Ik werd er knettergek van. En moe. En chagrijnig. En daar voelde ik me vervolgens weer egoïstisch over. Want er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken.

‘Kom’, zei mijn man nadat ik voor de zoveelste keer de voors en tegens had opgesomd. ‘We gaan even naar buiten. Een wandeling maken met de hond.’ Nou, toen was het snel duidelijk. We waren de hoek van de straat nog niet om en ik voelde de pijn in mijn knie al opkomen.

Zodra we thuis kwamen zette ik dus toch maar dat berichtje online. Er viel meteen een last van mijn schouders. En zondag… dan ga ik maar iets anders leuks doen.

www.pzc.nl/hardlopeninzeeland

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “De enige juiste beslissing

  1. Pingback: ‘Wat zeur ik nou’, denk ik dan | Hardlopen in Zeeland

Geef een reactie

