Bruggenloop aan zijden draadje

brugdoor Miriam van den Broek

Het worden spannende dagen. Vijf dagen tot de Bruggenloop en het is nog maar de vraag of ik eraan kan meedoen.

Zaterdag ben ik uitgevallen tijdens de training. Het irritante gevoel dat al een tijdje sluimert bij mijn knie sloeg na bijna tien kilometer om in pijn. Ik kon echt niet verder meer en ben de laatste drie kilometer naar mijn auto gewandeld.

Ik baal verschrikkelijk. Dolgraag wil ik in Rotterdam aan de start verschijnen. Maar niet ten koste van alles. Toch, om op dit moment al simpelweg te zeggen ‘ik ga niet meedoen’, is nogal wat. Daar ben ik nog niet klaar voor. Ik heb er zó hard voor gewerkt en heb er ook zó veel zin in. De komende dagen wordt het aankijken in hoeverre mijn knie herstelt. Nog een paar dagen dus voordat de knoop definitief wordt doorgehakt.

Het uitbouwen van 10 naar 15 km ging de laatste tijd hard. Maar geen enkele training was ondoordacht of onverantwoord. Het is in elk geval voor mezelf weer een wijze les. Door dit soort tegenslagen ontdek ik steeds een beetje beter wat mijn lijf kan, hoe het reageert en hoe ik die signalen moet interpreteren. Dat hoort ook bij lopen toch?

Vooralsnog duim ik hard dat ik er toch kan bij zijn.

 

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Bruggenloop aan zijden draadje

  1. luister naar je lichaam dan weet je vanzelf of je het aan kan of niet.

Geef een reactie

