Hobbeldebobbelen wint het van stofzuigen

foto 4 (1)door Maurice Steketee
Zal ik gaan of niet? Terwijl ik met de stofzuiger in de hand als een wervelwind door de woonkamer vloog, trokken buiten donkere wolken over en kletterde de regen bij vlagen flink tegen de ramen. Binnenblijfweer dus.  En een mooie dag dus om binnen te kuisen, zoals ze dat in Belgie zo mooi zeggen. Maar in m’n achterhoofd spookte ook de Hobbeldebobbelloop door m’n gedachten, waar ik me eerder in de week tenslotte niet voor niets voor had ingeschreven. De keuze was dus simpel: Hobbeldebobbelen in kou en regen of stofzuigen met een bakje chocomel bij de verwarming. Na lang wikken, wegen, in dubio staan en twijfelen won de Hobbeldebobbelloop nipt. 

Aangekomen in Zoutelande had ik een niet al te hoge opkomst verwacht gezien de weersverwachting. Het had inderdaad afmeldingen geregend (zo’n 100), maar daar stond de komst van zo’n honderd andere bikkels tegenover, die zich wel wilden wagen aan de zwaartse tien kilometerloop van Nederland. Dus vertrok er uiteindelijk nog een aardig peletonnetje vanuit de Langstraat. Na wat opbeurende woorden – die door de harde wind nauwelijks waren te horen –  van Lein Lievense mochten we om 15.00 uur dan eindelijk vertrekken. Na een koude start vielen de weersomstandigheden me daarna allerminst mee. Buien bleven ons lange tijd bespaard en op de heenweg werkte de wind op het strand weliswaar als een stofzuiger, maar doordat we diezelfde wind mee hadden merkte je weinig van de zandstorm. Dus hobbeldebobbelde iedereen lekker in zijn eigen tempo richting finish. Hier en daar hoorde je weliswaar wat gezucht en gesteun als weer een van die meer dan duizend traptreden genomen moest worden, maar al met al verstomde dat geluid al snel door de harde wind. De in totaal zeventien duinovergangen vlogen in een mum van tijd voorbij en voordat ik er erg in had waren we al weer terug in de Langstraat waar een glaasje gluhwein en een Hobbeldebobbelbanketletter de deelnemers stonden op te wachten. Althans, dat was de bedoeling. De gluhwein was er maar de Sligro had zaterdagmorgen slechts 150 banketletters afgeleverd in plaats van de 650 die waren besteld. Als organisatie kun je daar natuurlijk niets aan doen, maar niet alle deelnemers bleken even begripvol. Een aantal lopers vond het zelfs nodig om vrijwilligers uit te kafferen. Het was een kleine smet op een verder aangename middag. Thuisgekomen kroop ik meteen bij de verwarming met een bekertje chocomel. Alleen de stofzuiger bleef onaangeroerd, daar had ik na een middagje Hobbeldebobbelen echt geen puf meer voor….

3 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

3 Reacties op “Hobbeldebobbelen wint het van stofzuigen

  1. Sven Vermeulen

    Het was wederom een prachtige loop! Ik heb genoten van alle hobbels en wat leuk dat er zoveel toppers (net als Maurice-de-stofzuigende-loper) meededen!
    Mogelijk had de organisatie van te voren kunnen aangeven dat helaas niet alle banketletters waren geleverd (bij inschrijving of via de social media). Misschien als compensatie een consumptie aanbieden of iets van korting ofzo… op die manier mogelijk wat meer begrip. (Zelf heb ik mijn banketletter kado gegeven aan iemand die er erg veel zin in had en teleurgesteld was). Mijn dag was in ieder geval geslaagd; Ik heb heerlijk gelopen en ik heb iemand blij kunnen maken 😉

  2. Sjaak Sinke

    Aangezien Lenie en Lein Lievense pas vrijdag terug kwamen van een verdiende vakantie, terwijl de letters al een week eerder door SLIGRO bezorgd waren bij De Fiets, is controle op het aantal geleverde en betaalde letters achterwege gebleven.

  3. Beste,
    Helaas hoorden wij ook pas na de eerste finishers dat er te weinig banketletters waren geleverd. Hadden we dit eerder vernomen dan hadden we zeker naar een oplossing gezocht. Gratis een paar consumpties was wel super geweest, maar kom daar maar eens ter plekke op na zoveel stress.
    Lein

Geef een reactie

