Takkeweer

20151118_085440

Zwanenburgseweg Vlissingen

door Miriam van den Broek

Het is dinsdagavond. Ik heb late dienst en zit op kantoor. Buiten hoor ik de wind toenemen. Zo nu en dan klettert een regenbui keihard op de ruiten. De voorspelde storm komt eraan en ik denk: ‘Yesss, morgenochtend lekker lopen.’

Ik hou wel van trainingen onder buitengewone weersomstandigheden. Beuken tegen de wind in, rukwinden van opzij, gezandstraald worden op het strand. Niet dat ik mezelf nou zo graag afbeul, maar het zijn vaak de trainingen die voor een speciaal saamhorigheidsgevoel zorgen. Dat je elkaar aankijkt en denkt: oké, we zijn best gek met z’n allen. Niet vreemd dat voorbijgangers ons bedenkelijk aankijken.

Maar woensdagochtend was van de storm weinig meer te merken. De temperatuur was lekker, het zonnetje scheen en het waaide normaal. Prima natuurlijk.

Kronkelige dingen

Toch was op de fietspaden en op afgelegen weggetjes goed te zien dat het de nacht ervoor flink tekeer is gegaan. Het was takkeweer geweest. Letterlijk dan. Alle paden lagen er mee bezaaid. Het was uitkijken waar we liepen. Die grote dikke takken gingen nog wel. Daar stap je makkelijk overheen of je schopt ze even aan de kant. Maar het zijn die dunne kronkelige dingen die het lopen gevaarlijker maakten. Ze haken om je enkels heen of blijven vast zitten in je veters waardoor je ze nog een paar meter meesleurt.

Wat is het toch mooi om te lopen in de natuur. Het is altijd anders.

PS. In mijn vorige blog schreef ik over de ineens opgekomen knieklachten. De extra rust die ik had ingepland door een training over te slaan, heeft goed uitgepakt. De pijn is weggetrokken.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Geef een reactie

