Marathon New York

De start van de marathon van New York. foto Maurice Steketee

De start van de marathon van New York. foto Maurice Steketee

door Maurice Steketee
Zeker weten dat ik zondag om 16.00 uur voor de buis zit, afgestemd op Eurosport. Zij zenden de Marathon van New York live uit en daar wil ik geen seconde van missen. Tijdens de uitzending komen ongetwijfeld weer een hoop herinneringen naar boven van de twee keer dat ik er zelf aan de start stond tussen de 50.000 dolenthousiaste hardlopers. Daar komt zeker weten een derde keer bij, al zal dat nog wel een aantal jaren duren zeg ik nu. Eerst staat er nog een aantal andere marathons op m’n verlangslijstje, wat minder massaal en wat meer door de natuur.

Sommige Zeeuwen gaan bijna elk jaar naar New York, zoals Leendert van de Ven uit Zoutelande en Igna Becks uit Middelburg. Ik geef ze geen ongelijk. De Marathon van the big Apple is eigenlijk met niets te vergelijken. New York op zich is al heel bijzonder, er hardlopen is het summum.

Dat zal Erwin Harmes ongetwijfeld ook vinden. De Middelburger gaat er zondag voor het eerst lopen. De reis heeft hij te danken aan een weddenschap. Als hij zou stoppen met roken, zou een startbewijs voor de Marathon van New York voor hem betaald worden. Harmes in New York, het klinkt als Kuifje in Amerika. De Middelburger gaat voor een tijd onder de 2.30 uur, behoorlijk ambitieus. Het parkoers is er niet makkelijk met al die bruggen, bovendien kan het er ineens behoorlijk koud zijn en hard waaien. Om over het urenlange wachten in de buitenlucht voordat het startschot valt maar te zwijgen. Van Sjaak Sinke kreeg ik een lijstje met andere Zeeuwen die er lopen. Het lijken er steeds meer te worden. Bij dezen wens ik Erwin Harmes, Sjaak Brouwer, Corina Grim, Leendert van der Ven, Marc Overeem, Marie Jose Janse, Natalie Sinke, Rob Epker, Ruud Grim, Igna Becks en Sigrid Jense veel succes.

3 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

3 Reacties op “Marathon New York

  1. Toon en Debbie van Meel ook heel veel succes in the Big Apple.

  2. Sjaak Sinke

    Nog een Zeeuwse deelnemer: Amos Herz uit Vlissingen

  3. Ja, dat wil ik ook nog wel een keertje doen, New York lopen! Fantastische marathon. Alle Zeeuwen succes, mijn Roparun vrienden Corina en Ruud Grim in het bijzonder!!

Geef een reactie

