Wat is dit nou?!

Erasmusbrug. foto Miriam van den Broek

Erasmusbrug. foto Miriam van den Broek

door Miriam van den Broek

‘Wat is dit nou?!’, moet mijn trainer gedacht hebben toen hij op deze plek las dat ik dit najaar gewoon lekker zou blijven lopen. Zonder wedstrijden of loopjes. Daar had hij toch een heel ander idee over. En hij niet alleen. Voor ik het wist was mijn loopgroep een offensief begonnen met als titel ‘Miriam van den Broek voor de Bruggenloop’. Via Facebook, WhatsApp en zelfs op het schoolplein werd ik aangemoedigd me in te schrijven voor deze 15 kilometer lange loop in Rotterdam.

‘Hahaha. Leuk jongens. Bedankt. Maar nee, ik ga echt géén 15 kilometer lopen’, reageerde ik. En daarmee was de kous af. Dacht ik….

Een dag later ontving ik een berichtje: ‘Kijk eens op Facebook.’ Blijkbaar was de actie nog niet beëindigd. ‘En als ik er nu eens persoonlijk voor ga zorgen dat jij deze afstand makkelijk aankan, is het dan nog een brug te ver? Ik daag je uit!’, schreef mijn trainer.

Tsja, toen sloeg de twijfel toe. Vijftien kilometer vind ik ver. Heel ver. Maar mijn trainer zegt zoiets niet zomaar (hoop ik). Hij weet wat ik kan en wil evenmin dat ik geblesseerd raak.

Zal ik…? Ik vroeg het mijn man. Hoe dacht hij er over? ‘Gewoon doen’, zei hij. En nu heb ik me dus ingeschreven. Nog ruim zeven weken om er naartoe te werken. We gaan het zien.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Wat is dit nou?!

  1. Succes met trainen. Je hebt nog even.

Geef een reactie

