Kom maar op met die Ladiesrun!

image

Door Ilse Maas

Maar mocht je nu denken dat er een wonder is gebeurd en ik vrijdag zonder moeite 10 kilometer ga lopen op het strand en door de duinen, dan heb je het mis.

Het trainen ging de afgelopen weken niet bepaald van een leien dakje, waardoor ik heb besloten om te switchen naar de 5 kilometer. Dat is voorlopig even meer dan genoeg. Tot nu toe heb ik 7,6 kilometer hardgelopen op het asfalt, en dat kostte al behoorlijk wat moeite.

Maar die 5 kilometer, die zie ik helemaal zitten. Ik heb even de tijden van mijn voorgangsters erop nageslagen, waaruit bleek dat de winnaar er vorig jaar 24 minuten over deed, en de traagste een tijd van 1 uur en 4 minuten had. Mijn doel is daar ergens tussenin te zitten: ik hoop ‘m in 45 minuten uit te lopen.

Of dat haalbaar is weet ik natuurlijk niet, want dit is mijn allereerste wedstrijd. Maar collega Miriam heeft me alle kneepjes van het hardloopvak uitgelegd: ik weet nu hoe ik super efficiënt een heuvel op en af kan en hoe ik zonder al teveel moeite over het strand loop. En dat, samen met de trainingen, moet voor vrijdag voldoende zijn.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

