Loeizware training Ladiesrun

Ladiesruntraining. Foto Natalie Sinke

Ladiesruntraining. Foto Natalie Sinke

door Miriam van den Broek

Trap op, duinen door, trap af en strand over. Trap op, duinen door, trap af en strand over. Trap op, duinen door, trap af en strand over. Wat vond ik de Ladiesruntraining van Kustmarathon Zeeland vanavond ZWAAR!


Nog een maandje en dan is het zover. Dan staat het Kustmarathonweekend voor de deur. De kilometers heb ik inmiddels goed in de benen. Maar wie goed beslagen ten ijs wil komen, doet er goed aan ook het parcours nog even mee te pikken. Daarom besloot ik vanavond weer mee te doen aan de specifieke ladiesruntraining.

Zo’n honderd dames waren naar Zoutelande gekomen. En daar zag ik verrassend veel bekenden tussen. Kennissen van school, kennissen van Facebook en vriendinnen van vroeger. Dus terwijl we van het parkeerterrein naar het strand renden, werd er zo links en rechts flink bijgepraat. Dat was in mijn geval niet handig. Nog voordat ik het strand bereikt had, was ik compleet buiten adem.

Na de warming-up – die ik gebruikte om weer stiekem een beetje bij te komen – zetten de trainers het plan voor de avond uiteen. Het zou een combinatie worden van alles wat in voorgaande trainingen geleerd was. Klimmen, dalen, lopen in mul zand, lopen tussen paalhoofden door en traplopen. O ja, en ook nog intervaltraining.

De trap vond ik het venijnigst. Hij was hoger dan die leek. En al meteen de eerste keer naar boven, wist ik dat ik toch nog heel hard aan mijn conditie moet werken. Met een hartslag die overuren maakte, moest ik nog aan de steile klim van het duin beginnen. En dat in de wetenschap dat we dit rondje nog zeker vier keer moesten lopen. Nee, ik zag er even de lol niet van in.

Maar gaandeweg ging het rondje steeds beter. Ik kreeg de techniek weer onder controle en kon me laten terugzakken in mijn eigen tempo. Dat scheelde. En dat gaf ook weer wat moed. Gelukkig heb ik nog vier weken om behalve de kilometers, ook de trappen en duinen nog in mijn benen te krijgen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Geef een reactie

