City Trail was echt te gek!

City Trail Middelburg. foto Roel Kranendonk

City Trail Middelburg. foto Roel Kranendonk

door Miriam van den Broek

We deden de polonaise in café De Reutel en renden dwars door boekhandel De Drukkery en modezaak Esprit. We kwamen door verzorgingshuis ’t Gasthuis en een kinderdagverblijf – of was het een school, ik weet het niet zeker. Ik zag voor het eerst sinds jaren weer een studentenhuis vanbinnen (het rook er nog net zoals vroeger trouwens) én ik heb over de beruchte theater-bouwput gelopen. Eerlijk waar: de eerste editie van City Trail Middelburg was echt te gek!

Scheef ik na afloop van de PZC Familieloop nog dat er echt geen lachje meer bij me vanaf kon, deze keer lachte ik de volle 9 kilometer van oor tot oor.

Ik had natuurlijk moeten weten dat we door gebouwen heen zouden gaan, maar ik had er van te voren niet echt bij stil gestaan. Dus ik kon alleen maar blij verrast zijn door alles wat we onderweg tegen kwamen. Een huwelijksvoltrekking in de trouwzaal van het stadhuis bijvoorbeeld. En ook schrok ik me wild toen we door een kerk liepen en er onverwacht flink werd uitgehaald op het kerkorgel.

Het was niet alleen grappig; ik heb nu ook gezien hoe mooi Middelburg is. Dat wist ik natuurlijk al wel, maar in die historische klinkerpaadjes van vanavond was ik nog nooit geweest.

Het meest geweldige was echter het Middelburgse publiek. Of het nu kleine achterafstraatjes waren, of de Markt, iedereen applaudisseerde en juichte ons toe. Ik heb geen idee hoeveel kinderen langs het parcours ik een high-five heb gegeven. Het waren er veel. Dikke complimenten voor de organisatie, ze hebben niet alleen in een absurd korte tijd (2 maanden) een onvergetelijk evenement opgezet, ze hebben ook nog eens de hele stad enthousiast gekregen. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar.

5 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

5 Reacties op “City Trail was echt te gek!

  1. Sjaak Sinke

    Zelfs de tijdwaarneming verliep prima. Jammer dat de PZC die niet meegenomen heeft. Uitslagen staan in ieder geval op http://www.atletiekzeeland.nl

  2. Jan

    Niet zo zuur, Sjaak. Neem een suikerklontje….

  3. Angela

    Alle lof voor de mensen die dit evenement mogelijk hebben gemaakt! Rob, Michel, Niels, Esther en Edwin, super gedaan!!!

  4. Jan

    Je vergeet Sjaak, @Angela…

  5. Pingback: Terugblik op een vol hardloopjaar | Hardlopen in Zeeland

Geef een reactie

