Wat een beloning, een gelukzalig gevoel

foto's Maurice Steketee

foto’s Maurice Steketee

door Maurice Steketee
Je kent het gevoel vast wel. Het is zondagavond, half negen. Je zit lekker op de bank, voetjes op tafel, glaasje bietensap in de hand en Studio Sport is net afgelopen. Er valt even een leegte. Een nieuwe werkweek voor de boeg, dus tijd om nog even te relaxen. Althans, dat zou elk normaal mens doen. Ik had het vanavond niet. Vanuit het niets ontstond een intrinsieke drang om nog te gaan hardlopen. Was het verlangen naar endorfine? Was dit nou dat hardloopvirus waar iedereen het over heeft? Verslaving? Sportverdwazing? Ik weet het niet, maar ik kon de drang niet weerstaan. 

IMG_4369
Terwijl de laatste donderwolken net de provincie uitrolden en er geen kip te bekennen was in de polder dartelde ik als een jong veulentje over straat. Moederziel alleen, op een paar slakken na voor wie het speelkwartier ook net was begonnen, liep ik richting de ondergaande zon. De bekende PZC-fotograaf Ruben Oreel heeft er een bloedhekel aan, mensen die foto’s maken van ondergaande zonnen. En nog meer aan ondergaande zonnen op Facebook. Éen gebrek aan creativiteit. Ik twijfelde. Zou ik er toch een maken? Inmiddels hoorde ik achter me een oude vrouw op de fiets naderen. Ook zij had blijkbaar oog voor het o zo wonderlijke tafereel dat zich voor onze voltrok. ,,Mooi hé”, riep ze toen ze me naar de brandende lucht zag turen. Ik knikte. Wat een gelukzalig gevoel. Op dit soort momenten ontstaan bij mij altijd plannen, ideeën. Ook voor een blog. Maar daar hoort eigenlijk wel een foto bij. Hoe kan ik over dit gelukzalige moment immers schrijven zonder dat jullie lezers er een beeld bij hebben? Dit was dus het moment om toch m’n camera uit m’n broekzak te halen. Het leverde een prachtig plaatje op, al zeg ik het zelf. Met excuses aan Ruben.

IMG_4355

IMG_4362

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

