Bikkelen op vrijdagavond

hardlopen

door Ilse Maas

Vrijdagavond, half 8. Ik trek mijn hardloopschoenen aan en ga naar buiten. Wat klopt hier niet? Twee dingen: het is vrijdagavond, en ik ga hardlopen.

Normaliter zit ik rond dit tijdstip en met dit zonnige weer op het balkon bij mijn vriend in Delft te genieten van een glas bier en wat lekkere hapjes. Maar deze vrijdag is het anders: ik vind dat ik maar eens moet trainen voor de Ladiesrun, ondanks dat ik hartstikke moe ben. Het bier en de hapjes blijven dus achterwege en worden ingewisseld voor een glas water en een gezonde salade met kikkererwten, avocado en in mijn geval tofu.

 

Mijn doel van deze avond is 7 kilometer hardlopen, dus vol goede moed ga ik op pad. Door het lekkere weer en het feit dat het vrijdagavond is, is het heerlijk rustig in het natuurgebied tussen Delft en Rotterdam (ja, ook in de Randstad is er natuur!). Ik werd getrakteerd op een prachtige zon die door de bomen heen scheen en prachtige luchten: kortom, het ging prima. In dit natuurgebied kan je niet echt een rondje lopen (tenzij je 20 kilometer wilt lopen en dat gaat me voorlopig toch te ver), dus draai ik nadat ik 3,5 kilometer heb gelopen braaf om. Er is ergens iets verkeerd gegaan: bij thuiskomst blijk ik maar 6,36 kilometer te hebben gelopen. Oke, het scheelt 0,64 kilometer, maar dan nog. Desondanks heb ik geen zin meer om nog een extra rondje te lopen; het is tenslotte weekend. De volgende keer ga ik wel voor de 7 kilometer. En dan echt.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Ilse

Geef een reactie

