Hordelopen eh, hardlopen in Zeist

Hardlopen in het bos

door Ilse Maas

Hardlopen in Zeeland heeft er een nieuwe blogger bij: Ilse Maas. Vanaf deze week houdt zij u wekelijks op de hoogte van haar vorderingen van haar training voor de Ladiesrun.

Ik werk nog maar krap een maand bij de PZC, maar toch heb ik mij als fervent sporter al laten overhalen om mee te doen aan de Ladiesrun tijdens de kustmarathon in oktober. Bloedjefanatiek als ik ben (kuch, kuch) heb ik gekozen voor de ronde van 10 kilometer.

Geeft me iets om voor te trainen, zo redeneerde ik. Op dit moment loop ik namelijk meestal zo’n vijf à zes kilometer op mijn dooie gemakje (gemiddeld 8 km/uur). Om meteen goed te beginnen besloot ik tijdens een weekendje in Zeist de vaste afstand uit te breiden naar een rondje van 7 kilometer. Samen met mijn vriend, voor de nodige aanmoediging tijdens het lopen. Dat ging op zich prima, ware het niet dat er door een fikse storm overal takken op de weg lagen. Hardlopen werd daardoor eerder hordelopen: als je niet uitkeek lag je zo onderuit. Maar: de 7 kilometer hebben we gehaald! We hebben er helaas wel een uur over gedaan… Er is dus nog veel werk aan de winkel wil ik de Ladiesrun met goed fatsoen uit kunnen lopen, maar ik laat de moed niet zakken! Binnenkort ga ik gewoon weer, maar dan op een weg met minder obstakels.

Benieuwd hoe het mij verder vergaat tijdens mijn trainingen voor de Ladiesrun? Volg dan mijn berichten op dit blog.

Een reactie plaatsen

door | augustus 11, 2015 · 14:19

Geef een reactie

