Met een grijns in Griekenland

image

door Miriam van den Broek

Na vier dagen luieren aan een Grieks zwembad en mezelf verliezen in overdadige ontbijtjes, lunches en diners zei ik aan het einde van de middag tegen mijn gezin: ‘Ik ga lopen.’ Ze keken me aan alsof ik gek was.

Met typisch Griekse temperaturen is het niet zo raar om vooral stil te blijven liggen en nog een pul bier te bestellen, maar het zat ineens in mijn kop: Ik ga.

Het was vijf uur ’s middags. De zon zakte al wat en dat gold ook voor de temperatuur. De wind aan de kust voelde verfrissend aan. Pal voor ons hotel lag een fietspad aan de zee. De palmbomen langs het pad zorgden voor schaduw. Een ideale plek om te kijken hoe het zou gaan.

En wat ging dat lekker! Ik grijnsde er gewoon van. Ik had het inmiddels echt gemist. Heerlijk lopen op een prachtige plek!

Maar al snel bleken er minder palmbomen (lees: minder schaduw) te staan dan ik dacht. En dat windje was niet verkoelend maar leek op een warme föhn. Na 18 minuten ging mijn hoofd bonken. Het was genoeg geweest, vond ik.

Het was weliswaar niet lang of ver, maar ik was wél gegaan tijdens vakantie. Een primeur.

’s Avonds vroeg ik aan de ober bij de bar hoe warm het eigenlijk was die dag. Hij antwoordde: ’39 graden. Morgen 42.’ Ik denk dat ik de komende dagen maar stil ga liggen op een bedje aan het zwembad.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Met een grijns in Griekenland

  1. Rosette

    Inderdaad te warm om te gaan hardlopen. Zelf ben ik ook in Griekenland, maar afgelopen nacht was het nog 25 tot 27 graden. Overdag tegen de 40! Relaxen aan het zwembad is beter. Hoe graag ik ook ga hardlopen,….Hardlopen komt in Nederland wel weer.

Geef een reactie

