Stratenloop Burgh in een vrouwenshirt

foto
door Maurice Steketee
Hoeveel pech kan een mens verdragen? Na de dramatisch verlopen Stratenloop in Westkapelle had ik goede moed dat het in Burgh-Haamstede beter zou gaan. Maar helaas… Aangekomen bij de kerk, waar een tent stond waarin je kon omkleden, opende ik m’n rugzak om m’n hardloopshirtje te pakken. Maar hoe lang ik ook bleef zoeken, het zat er niet in.

Dan m’n startnummer. Ook vergeten. Dan de tas zelf. Daar stond een plasje water in. Bidon met een liter water was helemaal leeg gelopen. Geluk bij een ongeluk: m’n hardloopshirt dat er  niet in zat was dus ook niet nat geworden. Had het er wel ingezeten, dan had ik het onmogelijk aan kunnen doen.

Wat nu? Het was inmiddels al ruim na zevenen en ik had dus geen shirt. Gelukkig bood Ineke Tempelaar uitkomst. Ik mocht van haar een katoenen shirt lenen. ,,Maar ik weet niet zeker of het jou maat is.” Er zat niets anders op dan het shirt aan te trekken (bedankt Ineke!). Het katoenen shirt was ietwat aan de krappe kant, maar die tien kilometer moest wel lukken. Echter: in het eerste rondje werd het shirt al behoorlijk nat van het zweet en begon het shirt al langzaam omhoog te kruipen. Dat werd in het tweede rondje er niet beter op, het shirt kreeg inmiddels al meer de vorm van een naveltruitje. Na 3 rondjes was het katoenen shirt drijfnat en door m’n buik een beetje in te houden was het nog enigszins toonbaar. Na afloop kreeg ik natuurlijk de nodige commentaar op m’n outfit. Of ik nu ook mee ging doen aan de Ladiesrun, dat soort opmerkingen dus…

Qua kleding zit het sowieso al niet mee deze maand. Na afloop van de Stratenloop in Westkapelle kwam ik er achter dat ik twee hardloopbroeken over elkaar had aangetrokken. Geen wonder dat ik me toen net een vergiet voelde. Ook gisteren was ik weer een hardlopend vergiet. Een voordeel , ik wilde nog een paar kilo’s kwijt, en dat is nu wel aardig aan het lukken.

foto (1)

Spiderman liep ook mee.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Een Reactie op “Stratenloop Burgh in een vrouwenshirt

  1. Hoeveelste dame was je?

Geef een reactie

