Feestje bij Colours by the Sea

Colours by the Sea. foto Ruben Oreel

Colours by the Sea. foto Ruben Oreel

door Miriam van den Broek

Komende zaterdag zal Vlissingen er weer gekleurd op staan. Dan vindt de derde editie plaats van Colours by the Sea. Maar liefst 7000 mensen rennen of wandelen dan een parcours waar ze om de kilometer overgoten worden met een gekleurde poeder. Omdat mijn kinderen na de editie van vorig jaar bleven aandringen ook eens mee te mogen doen, gaan we dit jaar voor het eerst. We leggen de 5 km wandelend af.

Ik heb er weliswaar nog nooit aan meegedaan, toch vind ik het nu al een fantastisch evenement. Vorig jaar kwam ik op Facebook zo veel vrolijke foto’s tegen van volwassenen én kinderen die meededen. Allemaal met het zelfde witte T-shirt aan en een zonnebril op. En na afloop zag ik foto’s met nóg blijere gezichten, in tinten variërend van turquoise tot zalmroze.

Jong en oud die plezier beleven aan een sportief evenement. Dat is volgens mij precies wat de organisatie voor ogen heeft en dat is ook wat ik daar zie gebeuren. Bewegen met een grote grijns op je gezicht; als dat geen feestje is…

Colours by the Sea, start op het Bellamypark in Vlissingen. Hardlopers vertrekken om 18.30 uur. Wandelaars om 19.00 uur. Aansluitend tot middernacht feest op het Bellamypark met onder meer DJ Bert.

1 reactie

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Een Reactie op “Feestje bij Colours by the Sea

  1. Voor sommigen was het dus helemaal geen feestje, maar laten we het houden op een incident en de verantwoordelijke heeft zijn excuses aangeboden. Of dat genoeg is, zal de toekomst uitwijzen! De meesten weten wel dat ik geen voorstander ben van Colour, Santa, Mud en Survival runs. Dus ook bij de naam Urban Trail en het idee erachter begint mijn bloed een beetje te borrelen. Zeker als ze zoiets organiseren op de dag van een al 5 jaar bestaande wedstrijd in de provincie. De halve marathon in Westenschouwen op de dag erna bestaat al sinds 1987 en heeft nog meer rechten, maar misschien hebben zij er minder last van, omdat je voor 21 km echt getraind moet zijn. Als een grote groep mensen echter lol beleeft aan dergelijke evenementen, het nog altijd beter is dan voor de buis zitten met een zak chips en de meeste deelnemers geen potentie hebben voor wedstrijdgerichte sport, zal ik me daar bij neer moeten leggen en heb ik geen poot om op te staan. Incidenten met verf, zodat een gezin de vakantie vroegtijdig moet beëindigen, anderen elders worden ondergebracht en de troep overal zit, moeten we maar op de koop toenemen. Dat grote organisaties het verbieden om bepaalde namen te gebruiken is een kwalijke zaak, maar misschien wel een gevolg van al de uitwassen in de hardloopsport. Nu willen ze een andere naam voor de Urban Trail en vragen het publiek mee te denken. Monumentenloop, Stadsloop, Trappenloop, Abdijloop? Kan allemaal niet, want deze namen bestaan ook al. Ik heb een beter idee…. helemaal geen Urban Trail, want er is al jaren een prachtige stadsloop dwars door Middelburg. Weliswaar niet door een paar gebouwen, maar juist daar voorzie ik alleen maar het risico op nieuwe incidenten. Ongetwijfeld zal deze opmerking weer boze reacties geven. Als iedereen echter maar lukraak aan hardlopen gerelateerde evenementen gaat organiseren, zonder rekening te houden met bestaande organisaties, vind ik het mijn plicht er iets van te zeggen en op te komen voor mijn eigen wedstrijd. Veel schade zal ik niet aanbrengen, want de Urban Trail is al bijna volgeboekt. Ben je te laat….geen nood, want je kunt die avond ook lopen in Kapelle ( Een wedstrijdje over exact 5000 meter en geschikt voor alle soorten lopers. Ook hier een consumptiebon, maar het inschrijfgeld bedraagt slechts € 3,-. Alle informatie kun je vinden via de kalender van http://www.atletiekzeeland.nl en even klikken op het roodgedrukte 6e sportloop ) en/of een dag later in de bossen bij Burgh Haamstede, waar naast de halve marathon ook kortere afstanden worden aangeboden.

Geef een reactie

