De net-over-de-helft-dip

Het trainingsschema dat elk jaar in de PZC staat. Deze is overigens uit 2012.

Het trainingsschema dat elk jaar in de PZC staat. Deze is overigens uit 2012.

door Miriam van den Broek

Eigenlijk wist ik het wel. Drie keer per week trainen is voor mij te veel. Maar ja, als je dan je net zinnen hebt gezet op een loopje, is het moeilijk om je in te houden. Een beetje eigenwijs dacht ik: misschien kan ik het deze keer wél. Was het het ene jaar mijn knieën en het andere jaar mijn voeten, deze keer is het mijn rug die schreeuwt: ‘Ho! Stop!’. Nou ja, echt stoppen hoef niet – zo ernstig is het nou ook weer niet – maar ik moet wel een stapje terug doen.

Zes weken volg ik nu nauwgezet het trainingsschema dat we elk jaar in de krant zetten. Het is goed te volgen. Keer op keer ben ik weer verrast dat het gelukt is de aangegeven minuten vol te houden. Dat geeft me ook een houvast. Maar nu heb ik besloten de frequentie terug te schroeven naar twee keer per week. Ik weet niet of ik dan 20 juni klaar ben voor de Familieloop, maar misschien denk ik te ver vooruit. Eerst eens kijken of de klachten verdwijnen met extra rust.

Gisteren liep ik het programma 6c: 18 min hard, 2 min wandelen, 2x herhalen. In totaal dus 40 minuten onderweg. Ik die tijd legde ik zes kilometer af. Ik kamp nu op alle fronten met de net-over-de-helft-dip. De nieuwigheid is er vanaf en de beloning is nog lang niet in zicht. En met 6 km ben ik letterlijk nog maar net over de helft. Het lijkt de derde dag van de Avondvierdaagse wel. Die vond ik ook altijd het vervelendste.

Maar opgeven doe ik nooit zo snel. Zolang ik komende tijd kan blijven lopen, komt alles vast wel goed. En dan gaat dat dipje ook wel weer voorbij.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Miriam

Geef een reactie

