Bike2Run, pr, prijzencircus en bbq-worsten

17113201613_7d41f95cf4_b

foto Sandy Pleyte

door Maurice Steketee
Sommigen vinden het maar niks, al die nieuwe hardlooponderdelen. Zelf ben ik daar ook soms best sceptisch over, maar ik vind wel dat elk evenement een eerlijke kans verdient. En dat je pas mag klagen als je zelf hebt meegedaan. Dus daarom stond ik vrijdagavond aan de start van de Bike2Run in Vlissingen. Organisator Remy Vasseur had een paar weken terug al aan me gevraagd of ik ook mee ging doen. Het antwoord was ‘ja’. Samen met hardloopmaat JaapJan Ritsema (ook wel bekend als JanJaap Ritsema, maar dit terzijde) hadden we ons ingeschreven. Het concept van de Bike2Run is simpel. Tijdens de halve marathon is er steeds 1 van de 2 aan het lopen. En om het niet al te ingewikkeld te maken; de 2e van de 2 is aan het fietsen. Wisselen mag zo vaak als je wilt. Samen hadden we besloten om de rollen om de 800 meter om te draaien en de laatste kilometers om de 600 meter. Mijn kompaan zou beginnen en – toevallig of niet – hij had het zo uitgekiend dat ik alle klimmen tijdens de 21 kilometer lange tocht mocht doen. Doemde de opgang naar de boulevard op? Hoorde ik: wisselen. Kregen we de steile opgang richting finish voor de kiezen? Hoorde ik weer: wisselen. En dus mocht ik me heuvelop steeds in het zweet werken. ,,Puuuuur toeval”, zei mijn ploeggenoot die alles op zijn Garmin nauwkeurig in de gaten hield. Zelf had ik geen klokje om dus ik kon er weinig tegen in brengen, Behalve dan dat ik volgend jaar maar op zoek ga naar een ploeggenoot die wel het vuile werk voor me wil opknappen. Sorry JJ 😉

Desondanks noteerde ik, en ook JJ, een prachtig pr op de halve marathon: 1.19.04 uur. Dat blijft vast de rest van m’n leven staan.  Alleen daarom al mag je zo’n Bike2Run niet missen. Je klokt nog eens tijden waar je alleen maar van kunt dromen!

Maar daarmee zat de pret er nog niet op. Nadat iedereen was opgefrist begon een grote verloting waarbij onder meer twee fietsen waren te winnen. Helaas geen fiets voor mij maar wel een vrijkaartje voor het zwembad en een bon voor een opfriscursus of iets dergelijks bij een beautysalon. Omdat ik die zelf nog niet nodig denk te hebben, heb ik die maar weggegeven. Uit privacyoverwegingen zal ik de naam niet noemen, wie weet kunnen we het binnenkort zien….

Daarna kwam de plaatselijke dj in actie en begon er ook nog eens een bbq. Tijdens de vleespartij had ik de pech dat ik naast Wim van Sparrentak kwam te zitten. Hij slaagde er in om een zalmfilet a la Hans Kazan zo in de borstzak van zijn spijkerjack te laten glijden; de whiskeysaus bij zijn vette worst belandde op het hagelwitte truitje van Petra Verhulst die aan de andere kant naast Wim zat. Om een lang verhaal kort te maken: het bleef nog lang onrustig in Vlissingen. En de Bike2Run? Die is zeker voor herhaling vatbaar. Complimenten voor alle vrijwilligers, de catering en de organisatie!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

