De Halve van Cadzand (2)

door Koen de Vries

Vandaag een Halve van Cadzand gelopen die ik niet snel zal vergeten. Het stormde, het regende, het hagelde, het was hoog water en de zee bestookte de lopers met geniepige golven. Alleen de blubber ontbrak. Het was kortom pijn lijden en afzien geblazen, maar achteraf maakte dat de voldoening alleen maar groter.  SAM_1198    

Omdat ik ook het verhaal over de Halve voor de PZC moest schrijven, had ik het na de finish ook nog moeilijk. M’n handen waren ijs- en ijskoud, terwijl ik wel wat dingetjes op moest schrijven die de toppers meldden. Ik moet bekennen dat ik nog maar net klaar ben met het puzzelen met mijn eigen handschrift. Het is sowieso vaak moeilijk te lezen, ook voor mij, maar nu duurde het wat extra lang. Maar ik ben er wel uitgekomen.

Mooi is dat de winnaar nooit wat te klagen heeft, hoe extreem de omstandigheden ook zijn. Tim Pleijte, die ruim twee minuten voorsprong had op nummer twee Erwin Harmes, had enorm genoten, zei hij. ,,De schuimkoppen op het water, de hagel, de wind, ik vond het prachtig. Ik zou wel vaker van dit soort wedstrijden willen lopen.”

Leonie Ton, tweede bij de vrouwen, dacht er net zo over. ,,Ik heb genoten van het afzien”, zei ze. ,,De luchten boven het water waren prachtig.”
Erwin Harmes zag het anders: ,,Ik vond het verschrikkelijk”, vond hij. ,,Ik had het koud, had natte voeten en toen begon de hagel ook nog eens in m’n gezicht te slaan.”

Veel meer over de heroísche 24e editie van de Halve van Cadzand kun je morgen lezen in de PZC. Wat ik er zelf van vond? Laat ik zeggen dat ik liever aan een loop in korte broek meedoe. Maar dit had ook wel iets moois.

Uiteindelijk heb ik onderweg maar één fatsoenlijke foto geschoten. Verder had ik het te druk met andere zaken. Met afzien bijvoorbeeld.  Elders op internet zullen er vast wel hele mooie te vinden zijn.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

