Kustmarathon-enquete Robert Carol

Vandaag is het in de Kustmarathon-enquete de beurt aan Robert Carol uit Middelburg. De Kustmarathon van zaterdag is de vijftigste marathon uit zijn carrière. Morgen in de PZC daar meer aandacht voor in een verhaal waarin ook Herman Kuijer uit Terneuzen voorkomt. Ook hij loopt zijn vijftigste. Morgen de laatste deelnemer aan de Kustmarathon-enquete,  waarna o.a. een serie columns en het laatste Kustmarathonnieuws.

Heeft u nog nieuwjes of leuke wetenswaardigheden? Stuur ze naar sport@pzc.nl of k.devries@pzc.nl   fotorobertcarol


1.De hoeveelste marathon wordt voor jou de Kustmarathon van 2014?

De 50e marathon in totaal en de 10e kustmarathon.

2.Welke heb je nog meer gelopen?

O.a. New York, Madrid, Barcelona, Rome, Parijs, Rotterdam, Amsterdam, Antwerpen, Dublin,Wenen etc.

3.Aan welke marathon of loop zou je nog eens heel graag mee willen doen?

Two Oceans

4.Waarom?

Is net langer dan de marathon op een heel bijzondere plek waar twee Oceanen bij elkaar komen.

5.Waar heb je een hekel aan als het om hardlopen gaat?

Te warm weer. Dan wordt hardlopen erg zwaar.

6.Waar denk je zoal aan als je hardloopt?

Je kunt allerlei dingen die spelen op je werk of privé evalueren. Vaak kom ik op ideeën tijdens het lopen.

7.Wie zou je heel graag langs de kant willen zien staan tijdens de Kustmarathon? En/of met wie zou je graag een stuk samen willen lopen tijdens de Kustmarathon?

Mijn vrouw en kinderen. Dat geeft een goede stimulans voor het volgende stuk van het parcours.Samenlopen is moeilijk omdat je dan iemand nodig hebt die precies loopt zoals jij. Mij lukt dat nooit. Als ik mag kiezen, dan mijn trainingsmaatjes van de kustmarathon. Als ik dat volhoud heb ik een supertijd!

8.Maak deze zin af: als ik gefinisht ben in de Kustmarathon dan … heb ik 10 kustmarathons volbracht en mijn 50e marathon in totaal 4 dagen na mijn 50e verjaardag!

9.Wat vind je ervan dat er geldprijzen zijn voor de snelsten van de Kustmarathon?

Prima. Dat zorgt voor een mooi wedstrijdelement.
1.Leg uit waarom je aan de Kustmarathon meedoet.

Het was mijn eerste marathon 10 jaar geleden. De sfeer is uniek. Zo dicht bij huis een marathon lopen op bekend terrein aangemoedigd door enthousiast publiek en overal zeeuwse vlaggen. Die mag je niet missen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

