Kustmarathon-enquete Leen Geschiere

In de serie Kustmarathon-enquetes vandaag Leen Geschiere uit Vught. Leen, voormalig Zeeuw, is een verstokte hardloper die je overal tegenkomt. Is het niet als deelnemer dan is het wel als fotograaf. Waar ik hem ook tegenkom, er is altijd tijd wel voor een praatje.  Succes Leen in je vijfde Kustmarathon!    Leen Geschiere

 

 

1. De hoeveelste marathon wordt voor jou de Kustmarathon van 2014?
Dit wordt mijn 18e marathon.

2. Welke heb je nog meer gelopen?
Rotterdam (10x), Kustmarathon (4x),  New York (2x),  London (1x).

3. Aan welke marathon of loop zou je nog eens heel graag mee willen doen?
De  Rock ‘n’ Roll New Orleans Marathon in de USA zou ik graag lopen!

4. Waarom?
New Orleans is een GEWELDIGE stad. De marathon is in januari dus is qua temperatuur redelijk goed te doen en kent mooi vlak parcours. De muziek langs de route zal er te gek zijn, om over het welverdiende eten na de marathon nog maar te zwijgen!

5. Waar heb je een hekel aan als het om hardlopen gaat?
Loslopende honden en té mooi weer tijdens de kustmarathon (het onderdeel badgastenslalom op het strand is aan mij niet besteed)

6. Waar denk je zoal aan als je hardloopt?
Van alles en nog wat, maar ik ben toch vaak geconcentreerd op het lopen, ademhaling, ritme etc.  Ik kan mezelf op moeilijke momenten aardig oppeppen als ik mijn finish visualiseer. En als ik met muziek loop, de Stones komen langs en ik plaats me zelf op het podium in de Kuip, dan werkt dat ook heel goed 

7. Wie zou je heel graag langs de kant willen zien staan tijdens de Kustmarathon? En/of met wie zou je graag een stuk samen willen lopen tijdens de Kustmarathon?
Ik hoop dat ik net als elk jaar mijn nicht Ciska weer aantref bij de verzorgingspost bij de KNRM  en ik zou het wel leuk vinden als ik een stukje kan oplopen met een andere nicht, Marjan, die voor het eerst een marathon gaat lopen. Daarna moet ze snel verder en niet bij me blijven want ze is beter getraind, jonger en ietwat (ahum..) lichter.

8. Maak deze zin af: als ik gefinisht ben in de Kustmarathon dan …
geef ik Lein voor de 5e keer dankbaar een hand, want finishen in de Kustmarathon is het mooiste wat er is.

9. Wat vind je ervan dat er geldprijzen zijn voor de snelsten van de Kustmarathon?
Maakt me helemaal niets uit, dat houdt mij niet bezig.

10. Leg uit waarom je aan de Kustmarathon meedoet.
De mooiste, de zwaarste en in Zeeland, niet perse in die volgorde.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

