Kustmarathon-enquete van Sven Vermeulen

Vandaag is Sven Vermeulen uit Vlissingen uitgebreid en openhartig aan het woord in de Kustmarathon-enquete. Sven is hardloper, maar toch vooral tennisser. Hij speelt zelf, geeft training, is scheidsrechter en lijnrechter bij evenement van wereldniveau. Hij heeft in het leven al heel wat krassen opgelopen, waarover hij een prachtig boek heeft geschreven. Sven, dank voor je inbreng en alvast heel veel succes en sterkte in het Kustmarathonweekend!    

 

Het liefste zou ik met vraag 10 beginnen, want deze editie wordt voor mij heel speciaal…  Ik zal echter onderstaande vragen gewoon op volgorde beantwoorden.

1. De hoeveelste marathon wordt voor jou de Kustmarathon van 2014?
Dit jaar wordt het de derde keer dat ik meedoe aan de Kustmarathon.

2. Welke heb je nog meer gelopen?
1e keer: KM 2011 (4:54 uur)
2e keer: KM 2013 (3:57 uur)

3. Aan welke marathon of loop zou je nog eens heel graag mee willen doen?
Ik zou graag eens met een groepje een loop doen over of in de bergen (trail)

4. Waarom?
Lopen geeft mij het gevoel van vrijheid en dit gevoel krijg ik optimaal als ik in de natuur loop. De bergen geven mij een extra gevoel aangezien ik tot mijn 13e in het buitenland in de bergen heb gewoond.

5. Waar heb je een hekel aan als het om hardlopen gaat?
Een echte hekel heb ik niet echt, maar het alleen lopen tijdens de duurlopen vind ik wel saai.

6. Waar denk je zoal aan als je hardloopt?
Over van alles. De laatste maanden veel over het verdriet van het verlies van mijn zoontje, maar ook denk ik aan de mooie dingen die hopelijk nog komen gaan. Ik denk ook veel aan mijn lieve vrouw en ik prijs me gelukkig hoe ik nu in het leven sta. Natuurlijk denk ik ook veel aan prestaties mbt het lopen en het genieten van de natuur.

7. Wie zou je heel graag langs de kant willen zien staan tijdens de Kustmarathon? En/of met wie zou je graag een stuk samen willen lopen tijdens de Kustmarathon?
Alle mensen die mij (en mijn vrouw) hebben bijgestaan de afgelopen maanden, maar met name mijn schoonouders hoop ik te zien.  Het meelopen hoop ik o.a. te doen met Paola van Gilst. Met haar heb ik tijdens de KM trainingen veel samen gelopen.

8. Maak deze zin af: als ik gefinisht ben in de Kustmarathon dan …
neem ik een moment voor mezelf en mijn zoontje

9. Wat vind je ervan dat er geldprijzen zijn voor de snelsten van de Kustmarathon?
Dit vind ik goed! Zonder topsport geen breedtesport en zonder breedte sport geen topsport! Sport…Mensen, media, jeugd moeten voorbeelden hebben. De snelsten zorgen voor een goede promotie voor deze prachtige sport en dit evenement. Zij doen en laten er heel veel voor… ze maken kosten… ze verdienen een beloning voor deze inspanningen!

10. Leg uit waarom je aan de Kustmarathon meedoet.
Begin dit jaar heb ik een boek geschreven met mijn levensverhaal. Het voelde als een afronding van alle ellende en een start van een nieuw leven.
Mijn grootste wens kwam in januari tot vervulling…. Mijn vrouw en ik waren in verwachting van ons eerste kindje waar we zo lang op gewacht hadden…. Op 18 juni kwam hier een heel hard en pijnlijk einde aan. Ons zoontje (Mick) had ernstige hartafwijkingen en we moesten de zwangerschap beëindigen (opwekken).
Een zomervakantie met verdriet, gemis en veel onderzoeken volgde… Mick was uitgerekend tijdens de Kustmarathon. Dit was voor mij ook de reden waarom ik niet had ingeschreven voor de Kustmarathon dit jaar…… tot na 18 juni…. ik besloot mij alsnog in te schrijven voor de Kustmarathon en te gaan lopen voor Mick.
Ik wil voor hem een PR lopen… ik wil en ga mijn best voor hem doen. Mijn vrouw heeft vervolgens ingeschreven voor de Ladiesrun en de Wandelmarathon.

Deze editie loop ik voor mijn lief mannetje.

Sven Vermeulen

ps: mijn boek ben ik aan het herschrijven en aanpassen met deze gebeurtenis.  Hopelijk begint in 2015 mijn nieuw leven zonder ellende…

1 reactie

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Een Reactie op “Kustmarathon-enquete van Sven Vermeulen

  1. marlies pauwels

    Sven wij zullen er zeker voor je zijn tijdens en na de kustmarathon

Geef een reactie

