Kustmarathon-enquete Douwe Wortman

Vandaag is Douwe Wortman uit Axel aan het woord in de Kustmarathon-enquete. Van hem weet ik dat hij actief is in de IGA Axel, de intervalgroep Axel die – als ik het goed heb – zich op de dinsdagavonden zware intervaltrainingen oplegt, met onder meer als doel het basistempo flink op te krikken. Kortgeleden testte Douwe zijn vorm in de Kustloop. In vraag vijf komt hij daar nog even op terug.      douwe IGA Aflos 2014

 

1.De hoeveelste marathon wordt voor jou de Kustmarathon van 2014?

Dit wordt voor mij de derde.

2.Welke heb je nog meer gelopen?

2008 en 2009 d’n allerzwaersten!

3.Aan welke marathon of loop zou je nog eens heel graag mee willen doen?

Marathon Big Sur.

4.Waarom?

Deze marathon loopt vrijwel geheel langs de mooiste wegen en mooiste landschappen van Californië.(Verkeer is volledig afgesloten). De marathon eindigt in de stad prachtige stad Carmel.

5.Waar heb je een hekel aan als het om hardlopen gaat?

Als er wandelaars op de route lopen of als tijdens het trainen auto’s niet aan de kant gaan of rakelings voorbij scheuren.

6.Waar denk je zoal aan als je hardloopt?

Nadenken en verzinnen van oplossingen mbt vraagstukken van klanten vanwege mijn werk (ICT). En lekker je hoofd leegmaken

7.Wie zou je heel graag langs de kant willen zien staan tijdens de Kustmarathon? En/of met wie zou je graag een stuk samen willen lopen tijdens de Kustmarathon?

Maakt mij niet uit als ze maar enthousiast zijn!

8.Maak deze zin af: als ik gefinisht ben in de Kustmarathon dan …

Eet ik eerst een grote friet met stoverij en mayo + een lekkere dubbele Westmalle..;-)

9.Wat vind je ervan dat er geldprijzen zijn voor de snelsten van de Kustmarathon?

Goed! De snelste mag van mij financieel beloond worden.

10.Leg uit waarom je aan de Kustmarathon meedoet.

Dit jaar omdat we met een aantal IGA (interval Groep Axel) dit afgesproken hebben maar ook om weer te genieten van de zwaarste marathon. (Strand, wind, heuvels, trappen..).

Daarnaast ook weer een uitdaging om te kijken wat voor tijd er mogelijk is. Maar voor mij ligt de prioriteit bij uitlopen en genieten, daarnaast de tijd.

 

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties, Nieuws

Geef een reactie

