Kort blog (2)

door Koen de Vries

Dit gaat een kort blog worden. Ik kan namelijk maar een paar minuten in de typhouding zitten en dan slaat een snerpende pijn onverbiddelijk toe. Het komt allemaal door die valpartijen van zaterdag in de Trail de Semois, die geteisterd werd door de regen.

Zaterdag had ik al wat pijn in m’n rechterarm en -schouder, maar die leek de dagen daarna minder te worden. Tot dinsdag. Toen sloeg de pijn onverbiddellijk toe. Twee nachten slecht geslapen. De dokter consteerde een beknelde zenuw in m’n nek. Spierontspanners, pijnstillers en ontstekingsremmers moeten nu hun werk doen. Achter de tekstverwerker merk ik er nog weinig van.

Een boek lezen lukt ook niet, maar dat is niet zo erg. In m’n vakantie las ik een flinke stapel uit. Het meeste plezier beleefde ik aan Het Geheim van het Hardlopen, het boek van de cijferfetisjisten Hans van Dijk en Ron van Megen. Het staat vol met feiten en weetjes waar je zelf ook wat aan hebt. Zo heb ik uitgerekend dat m’n VO2max bijna 50 is, en geleerd hoe ik dat aantal met training omhoog kan brengen.
Het boek ‘Kieft’ las ik met gemengde gevoelens. Het is onthullend te lezen wat voetballer Wim Kieft als cocaïne en alcohol verslaafde allemaal uithaalde, hoe hij van miljonair in de schuldsanering belandde en wat hij eraan doet om weer op het goede pad te komen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

