Nieuwe doelen

De marathon van Rotterdam

De marathon van Rotterdam

door Maurice Steketee
Een nieuw jaar kan wat mij betreft niet beginnen zonder nieuwe doelen. 2014 moet het jaar worden waarin ik eindelijk de barriere van 40 minuten ga slechten op de 10 kilometer. 2014 moet ook het jaar worden waarin ik de marathon eens ruim onder de 4 uur ga lopen. In 9 pogingen ben ik niet verder gekomen dan 3.55 uur en op basis van m’n halve marathontijd (1.35 uur) zou dat ruimschoots moeten kunnen lukken. Ik heb twee nieuwe pogingen met hoofdletters in m’n agenda staan: de marathon van Rotterdam en de Kustmarathon. Vooral naar de marathon van Rotterdam kijk ik uit. Vorig stond ik langs de kant te kijken en toen wist ik meteen; volgend jaar doe ik mee. Zo rond me heen heb ik al van heel veel lopers gehoord dat ze ook mee gaan lopen, Rotterdam kan zich opmaken voor een Zeeuwse invasie.

Ik ben echt een loper die zichzelf een aantal doelen moet stellen om gemotiveerd te blijven. Ik ben niet echt een trainingsbeest en daarom zoek ik altijd veel loopjes uit om de conditie op peil te houden. Iets wat de laatste weken behoorlijk goed lukt.
Naast deze twee marathons zoek ik nog een derde doel. Drie uitdagingen in een jaar, daar streef ik elk jaar naar. Vorig jaar waren dat de Kustmarathon, marathon New York en de beklimming van de Alpe d’Huez.
Wat het derde doel voor 2014 gaat worden weet ik nog niet. Tips zijn welkom 🙂

5 reacties

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

5 Reacties op “Nieuwe doelen

  1. Patrick de B.

    Een wedstrijd die je gelopen moet hebben in de halve van Cadzand; niet de budgetten, PR-geweld of massa’s van de Kustmarathon maar lopers uit Belgie en NL die niet bang zijn voor de uitdagingen van een schitterend parkoers op de rand van ons land (je loopt langs een grenspaal) over strand, dijk en duin met het venijn in de staart.
    Tevens open zeeuws kampioenschap, dus wie weet.
    Tot 2 februari?

  2. Crum

    Misschien een x een triatlon 😉

  3. @Patrick Die staat al op m’n lijstje! Vorig jaar ook al met veel plezier meegedaan.
    @Crum Zou ik graag willen (ooit), maar ik ben bang dat ik tijdens het zwemonderdeel al uit het water word gehaald omdat ik de tijdslimiet niet ga halen…

  4. John

    De Brabantse wal marathon, de zwaarste marathon van Brabant!!

  5. Hanco

    1 februari de Rammekensloop in Ritthem, daar kun je voor de 10 km gaan en onder de 40 min. duiken.

Geef een reactie

