Stormloop op pakjesavond

Afbeelding
door Maurice Steketee
Als ik in Vlissingen had gewoond, was ik vannacht om vier uur even m’n bed uitgegaan om op de boulevard te gaan kijken. De hoogste waterstand wordt dan verwacht. Op de een of andere manier heeft het stormachtige weer altijd iets spannends in zich. Mijn training van vanavond heb ik er dan ook niet voor geschrapt. Het was een kort maar krachtig rondje, een echte stormloop. En dat op pakjesavond.
Ik had stiekem gehoopt Sinterklaas nog even te spotten, maar dat zat er niet in. Wel veel afgewaaide takken, maar voor de rest viel het allemaal wel mee met de storm hier in Middelburg. Ik had mijn rondje zo uitgestippeld dat ik de laatste twee kilometer windje mee had. Gedragen door de wind haalde ik een snelheid die ik normaal nooit haal. Heerlijk om zo even een stukje op volle snelheid te rennen.

Voor de Sint was het blijkbaar te stormachtig. M’n hardloopschoen bleef vanavond leeg.
Afbeelding
Komende zondag hoop ik dat de wind weer een beetje is gaan liggen. Ik heb me namelijk voor de derde keer ingeschreven voor de Bruggenloop in Rotterdam en de vorige twee keer ben ik niet gefinisht. Sterker nog, ik ben niet eens gestart. Zowel in 2009 als 2010 werd de wedstrijd afgelast wegens sneeuw en de daarmee gepaard gaande gladheid. Aanvankelijk gaven ze voor komende zondag opnieuw sneeuwbuien af, maar dat is inmiddels bijgesteld. Wat mij betreft wordt het ook windstil, wie weet zit er dan opnieuw een pr in en dat zou een mooie afsluiting van het hardloopjaar 2013 zijn.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Bijdrage Maurice

Geef een reactie

